Baan Company benoemt Andrew Nash in Raad van Bestuur

Datum nieuwsfeit: 16-06-1999

BAAN

Baan Company benoemt Andrew Nash in RvB

The Baan Company Maakt De Voordracht Bekend Van Andrew Nash Voor Een Plaats In De Raad Van Bestuur

Deze voordracht ondersteunt het voortdurende engagement om de tevredenheid bij de klanten op te drijven voor alle producten en diensten van The Baan Company

Barneveld (Nederland) en Reston (Virginia, V.S.), 14 juni - The Baan Company N.V. (Amsterdam: BAAN; Nasdaq: BAANF), wereldwijd actief leverancier van bedrijfssoftware, maakte vandaag de voordracht bekend van Andrew Nash voor een plaats in de raad van bestuur van de onderneming. In samenhang met deze voordracht werd Nash, die momenteel 'senior vice president' is van Baan Consulting, gepromoveerd tot 'executive vice president' voor Services.

Deze voordracht is opnieuw een signaal dat het voortdurende engagement van de onderneming aantoont in het streven naar tevredenheid bij de klanten, voor alle activiteiten van de onderneming. (Ook Peter Aird, 'executive vice president' voor Global Support, werd voorgedragen voor een plaats in de raad van bestuur, zoals eerder al was aangekondigd). De nieuwe taak van Nash stelt The Baan Company in staat om het hele aanbod van diensten van de onderneming onder de verantwoordelijkheid van één directielid te plaatsen. Naast zijn nieuwe verantwoordelijkheden zal Nash toezicht blijven houden op het beheer van de diensten die The Baan Company aanbiedt en op de initiatieven gericht op de klanten uit de bedrijfswereld, voor de 6300 klanten die in zowat 12.000 vestigingen over de hele wereld gebruik maken van de bedrijfssoftwareoplossingen van The Baan Company.

De voordracht van Nash voor een plaats in de raad van bestuur - samen met de (eerder bekendgemaakte) voordracht van Mary Coleman, 'chairman' en 'chief executive officer', Peter F. Aird, 'executive vice president', Global Support; James F. Mooney, 'executive vice president', 'chief financial officer'; Laurens van der Tang, 'executive vice president', Research and Development; en N.M. (Klaas) Wagenaar, 'executive vice president', Operational and Strategic Initiatives - moeten nog door de aandeelhouders worden goedgekeurd op de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering, die gepland is voor 23 juni en in Nederland zal worden gehouden.

Andrew Nash kwam in 1998 voor The Baan Company werken als 'president' van Baan Corporate Office Solutions. Alvorens hij bij de onderneming kwam, werkte hij als mondiaal managementpartner voor Deloitte & Touche Consulting Group/ICS, waar hij de verantwoordelijkheid droeg voor de groei en de mondialisering van de Baan Company servicelijn binnen de firma. Voordien was hij voor dezelfde firma 'chief executive officer' en 'managing director' geweest voor de activiteiten in Australië en Nieuw-Zeeland. Hij was het ook die de vestigingen van Deloitte & Touche Consulting Group/ICS.s in die landen uit de grond stampte.

Over The Baan Company

The Baan Company werd opgericht in 1978 en speelt wereldwijd een toonaangevende rol als leverancier van bedrijfssoftware. Het veelomvattende Baan assortiment van uit componenten opgebouwde 'best-in-class' toepassingen voor de automatisering van 'front office', 'corporate office' en 'back office', wordt gebruikt in meer dan 12.000 vestigingen van klanten over de hele wereld. De producten van The Baan Company verminderen de complexiteit en verbeteren de kernprocedures van bedrijven. Bovendien zijn ze sneller te implementeren en in gebruik te nemen, zijn ze beter dan de producten van de concurrenten aan te passen aan veranderingen in het bedrijf, en optimaliseren ze het beheer van real time informatie doorheen de hele waardeketen.

The Baan Company werkt vanuit twee hoofdkantoren, in Barneveld (Nederland) en Reston (Virginia, V.S.). Nadere informatie over de onderneming is te vinden op het Internet, op www.baan.com.

Verklaringen in dit persbericht waarin de woorden 'is ervan overtuigd dat', 'verwacht', 'voorziet' en dergelijke voorkomen, zijn op de toekomst gerichte verklaringen ('forward-looking statements') in de betekenis die aan deze term wordt gegeven in de Amerikaanse wet op de beurshandel ('Securities Exchange Act') van 1934 en de latere amendementen van deze wet. Als dusdanig zijn ze onderhevig aan een aantal risico's en onzekerheden die een aanzienlijke invloed kunnen hebben op de uiteindelijke resultaten. Daarom kunnen de feitelijke resultaten wezenlijk verschillen van de verwachtingen, ramingen of veronderstellingen die in voornoemde toekomstgerichte verklaringen worden uitgedrukt of geïmpliceerd. Een overzicht van de typische risico's en onzekerheden waarmee The Baan Company wordt geconfronteerd, is te vinden in de openbare verslagen van de onderneming, in dossier neergelegd bij de Amerikaanse commissie van toezicht op het effecten- en beurswezen ('Securities and Exchange Commission'). Het gaat dan onder meer om de meest recente verslagen van The Baan Company op de formulieren 20-F en 6-K.

'Baan' is een geregistreerd handelsmerk van The Baan Company, en elke handelsnaam, productnaam of naam van een dienst die in dit persbericht wordt vernoemd en waarvan de naam 'Baan' deel uitmaakt, is een handelsmerk en/of eigendom van The Baan Company. Alle andere namen van ondernemingen, producten of diensten kunnen handelsmerken zijn van hun respectieve eigenaars.

Contactpersoon: (voor investeerders) Mark Wabschall of David Spille, tel.: +1 703-467 3201 of +31-0 34 242 8609 of via e-mail: (dspille@baan.com) - of (voor de media) Ronald Florisson, Vice President of Corporate Communications, tel. +31 0 34 242 8786 in Europa of +1 703 467 3000 in Noord-Amerika; allen van The Baan Company. Website: www.baan.com

16 jun 99 08:25