Politiebericht Land van Cuijk

Datum nieuwsfeit: 16-06-1999

Woensdag 16 Juni

AANHOUDING VERDACHTEN

De politie Land van Cuijk denkt met de aanhouding van twee inwoners van Boxmeer een diefstal uit een woning te hebben opgelost. De verdachten, 23 en 28 jaar oud, uit Boxmeer zijn inverzekering gesteld. Een van de verdachte heeft van de eigenaresse enige tijd geleden een sleutel gekregen omdat hij weleens klusjes voor haar deed. Nadat de eigenaresse i.v.m. een ziekte werd opgenomen haalden de verdachten de woning grotendeels leeg. De meeste spullen zijn door een van de verdachten verkocht. Ook bleek een groot geldbedrag van de rekening van het slachtoffer te zijn verdwenen. Beide verdachten hebben inmiddels bekend.

FIETSSTER GEWOND NA AANRIJDING, TEGENPARTIJ RIJDT DOOR

Een 30 jarige inwoonster van Cuijk is dinsdagmiddag rond 12.00 uur gewond geraakt bij een aanrijding op de kruising Parallelweg - Molenstraat - Smidstraat in Cuijk. Zij fietste vanaf de Parallelweg de Smidstraat in. Op het kruisingsvlak met de Molenstraat kwam zij in botsing met een fietser en kwam ten val. Ook haar dochter, die naast haar fietste en de tegenpartij vielen tengevolge van de aanrijding. De tegenpartij, een man van ongeveer 50 a 60 jaar oud, stond vervolgens op en vertrok zonder zijn gegevens achter te laten. Het 30 jarige slachtoffer is in het ziekenhuis behandeld. Zij bleek enkele ribben gekneusd te hebben. De politie is op zoek naar getuigen van dit ongeval. Zij worden verzocht zich te melden bij de politie Land van Cuijk, tel 0485 - 355555.

VERKEERSONGEVAL MET LETSEL

Een 64 jarige inwoner van Venraij is dinsdagavond gewond geraakt bij een verkeersongeval op de Veerweg in Oeffelt. Een inwoner van Rijkevoort reed over de Veerweg en gaf richting aan om linksaf te slaan. Achter hem reed een 22 jarige autombolist uit Gennep die dit te laat opmerkte. Hij week uit naar rechts en raakte vervolgens de macht over het stuur kwijt waarna hij aan de linkerzijde van de weg in botsing kwam met twee fietsers. Het slachtoffer uit Venraij is met onbekend letsel naar het ziekenhuis gebracht.

INBRAAK IN BEDRIJF

In de nacht van dinsdag op woensdag is ingebroken in een kledingzaak aan de Kloostertuin in Boxmeer. Van de winkel werd een ruit vernield te zijn. Uit het pand verdween een nog onbekende hoeveelheid geld.

DIEFSTAL AUTO

Dinsdag is op klaarlichte dag in Boxmeer een auto gestolen. De auto, een zwarte Audi 80 TD, kenteken HZF-002, stond geparkeerd aan de Exportstraat in Boxmeer. Op de Wim de Korverstraat in Boxmeer is op dezelfde dag getracht een Audi te stelen. Het portierslot en contactslot van de auto bleek verbroken te zijn.