Politiebericht De Leijgraaf

Datum nieuwsfeit: 16-06-1999

Woensdag 16 Juni

VERKEERSONGEVAL MET LETSEL

Dinsdagmiddag rond 16.40 uur raakten twee personen licht gewond bij een verkeersongeval op de Krijtenburg in Zijtaart. Een 7 jarige jongen uit Zijtaart fietste vanaf een uitrit de weg op waar op dat moment een motorrijder naderde. Deze motorrijder, een 48 jarige inwoner van Zijtaart, kon een aanrijding met de fietser niet meer voorkomen waarna ze allebei ten val kwamen. De jongen is met een hoofdwond ter observatie in het ziekenhuis opgenomen. De motorrijder liep licht letsel aan zijn arm op. De fiets en de motor raakten behoorlijk beschadigd.

SNELHEID

Tijdens een snelheidscontrole op de Industrielaan in Uden bekeurde de politie dinsdag 90 bestuurders die te hard reden. De snelheid van 813 voertuigen is gemeten waarvan de hoogste snelheid 90 km/u. bedroeg terwijl 50 km/u. is toegestaan. De controle is gehouden tussen 10.30 en 13.00 uur. Op de Veghelsedijk zijn dinsdagmiddag tussen 15.00 en 17.00 uur 60 bestuurders bekeurd omdat zij te hard reden. Hier is de snelheid van 1075 passerende voertuigen gemeten. De hoogste snelheid bedroeg 139 km/u. terwijl 80 km/u. is toegestaan.

DIEFSTAL AUTO

Dinsdag is in Uden op klaarlichte dag een blauwe Toyota Corolla Stationwagon gestolen. De auto, kenteken NV-LJ-98, stond geparkeerd op de Belgenlaan. Vanaf de Gruunsel in Uden is in de nacht van dinsdag op woensdag een zwarte Mercedes 190 D, kenteken DR-DD-18, gestolen. De auto stond geparkeerd bij een woning. Een blauwe Volvo V 40, kenteken RV-JH-26, die aan de Stoffels in Uden geparkeerd stond bleek vanmorgen eveneens verdwenen te zijn.