Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 16-06-1999

Woensdag 16 Juni

LAFFE BEROVING 15-JARIG MEISJE ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagmiddag is een 15-jarig meisje uit Heeswijk-Dinther op Station Oost aan de Zandzuigerstraat in 's-Hertogenbosch door vijf jongeren op laffe wijze beroofd van haar tas. Het meisje stond bij de kaartjesautomaat op het station en werd op haar schouders getikt. Een groep van vijf jongens bleek achter haar te staan. Eén van de jongens zei dat ze haar tas af moest geven en gaf haar een harde klap in haar gezicht. De jongen dreigde nogmaals te slaan, waarop het meisje haar tas met o.a. haar portemonnee en een fototoestel afgaf. De politie verzoekt getuigen contact op te nemen met telefoonnr. 073 - 6991699, met name een oudere vrouw die de jongeren nog heeft aangesproken wordt verzocht te reageren.

TWEE FIETSERS GEWOND BIJ AANRIJDING (Haarsteeg)

Dinsdagmiddag zijn een 64-jarige Vlijmenaar en zijn 59-jarige echtgenote bij een aanrijding gewond geraakt op de Haarsteegsestraat in Haarsteeg. Een 22-jarige Vlijmenaar verleende met zijn bedrijfsauto komende vanaf de Priemsteeg bij het oprijden van de Haarsteegsestraat geen voorrang aan de twee fietsers. De 59-jarige man liep bij de aanrijding o.a. een gebroken kuitbeen en een gescheurde lip op, zijn vrouw liep diverse kneuzingen en schaafwonden op. Beiden zijn per ambulance overgebracht naar het Carolus ziekenhuis in 's-Hertogenbosch.

VROUW WIL TANDARTSPRAKTIJK NIET VERLATEN (Drunen)

Woensdagmorgen heeft een 60-jarige Nieuwkuijkse pas na bemiddeling door de politie een tandartspraktijk aan de Brakenstraat in Drunen verlaten. De vrouw wilde een afspraak maken voor haar zoon. De tandarts weigerde dit echter omdat de vrouw bij zijn praktijk als wanbetaler bekend staat. De tandartsassistente verzocht de vrouw meerdere malen de praktijk te verlaten, waaraan zij niet voldeed. Na een gesprek met de politie ging zij op zoek naar een andere tandarts.

DRUGGEBRUIKERS BEKEURD ('s-Hertogenbosch)

Woensdagmorgen zijn een 28-jarige druggebruiker uit Oss en een 24-jarige gebruiker uit Zaltbommel op de Barbaraplaats in 's-Hertogenbosch betrapt op het gebruiken van drugs. Het tweetal kreeg een bekeuring.

DIEFSTAL GSM UIT AUTO ( 's-Hertogenbosch)

Dinsdagavond is een GSM ontvreemd uit een geparkeerde auto aan de Antoon der Kinderenlaan in 's-Hertogenbosch. Toegang tot de auto is verkregen door het inslaan van een ruit.

DIEFSTAL BROMFIETS UIT BERGING (Drunen)

Van dinsdag op woensdag is vanuit een berging van een woning aan de Canadalaan in Drunen een groene Puch Maxi met een witte helm ontvreemd. Toegang tot de berging is verkregen door het forceren van de deur.