Ascend blijft onbetwist leider in 'remote access'-markt

Datum nieuwsfeit: 16-06-1999

Ascend blijft onbetwist leider in de 'remote access'-markt

Zes toonaangevende marktonderzoekers geven eensluidend beeld van marktpositie

Alameda (Ca, USA) / Maarssen, juni - Ascend Communications - wereld­markt­leider in IN-oplossingen (Intelligent Network) voor het nieuwe publieke spraak/datanetwerk (NPN) - is volgens zes verschillende, onafhankelijke marktonderzoekbureaus blijvend marktleider op het gebied van 'remote access'. De eensluidende conclusies van de zes bureaus laat geen enkele ruimte open voor interpretatieverschillen. De leidende rol heeft zowel betrekking op het aantal poorten als op de behaalde omzetten.

De marktonderzoekers die Ascend's rol bevestigen, zijn Cahners In-Stat, de Dell'Oro Group Dataquest, International Data Corp. (IDC), Probe Research en de Synergy Research Group. Hun onderzoeken betreffen zowel 1998 als het eerste kwartaal van 1999. Ascend dankt het door hen geconstateerde kwantitatieve en op omzet afgemeten leiderschap, aan de leidende rol die het bedrijf al jaren heeft op het gebied van technologie, functionaliteit, schaalbaarheid en de lage prijs per poort van de inbelsystemen.

Onder de dienstenaanbieders in de telecommunicatiemarkt heeft Ascend qua omzet een aandeel van 40,7 procent, dat is 15 procent meer dan de eerstvolgende concurrent (bijgaand overzicht geeft een beeld van de verschillende onderzoekresultaten).

Afgemeten naar het aantal wereldwijd geleverde poorten, realiseerde Ascend bijna 20 procent meer dan de naaste concurrent (zie ook hiervoor bijgaand overzicht). De afstand tot de andere aanbieders wordt steeds groter. De laatste maand heeft Ascend 12 miljoen poorten voor remote access geleverd, meer dan twee maal zoveel als de naaste concurrent.

Het gerealiseerde succes is behaald met de krachtige inbelservers uit de MAX en MAX TNT-reeks. Zij geven bedrijven een krachtige en schaalbare, multiservice inbelfaciliteiten tegen een lage prijs per poort. Het True Access Operating System (TAOS) en de NavisAccess navigatiesoftware voor inbel- en frame relay-systemen, completeren de productlijn.

Inl.: Ascend Communications Benelux, tel. +32 (0)2 467 8910 of +31 (0)346-586 111

e-mail: (fdedobbeleer@ascend.com) (B), (pmul@ascend.com) (NL), website: www.ascend.com

Ascend Communications Inc. - opgericht in 1989 en als fonds genoteerd op Nasdaq - ontwikkelt, produceert, ver­koopt en ondersteunt schaalbare 'remote access'- en netwerkproducten. Deze systemen voor PTT's, an­de­re netwerkaanbieders en Internet Service Providers (ISP's) vormen de basis van de wereldwijde publieke communi­catie-infrastructuur en van bedrijfsnetwerken. Daarmee heeft Ascend een toonaangevende rol in de 'remote access'- en 'backbone'-markt voor Internet-toegang, telewerken, computergebruik op afstand en Virtuele Privé Netwerken (VPN's) voor communicatie tussen bedrijfsvestigingen. Ascend Commu­nications Inc., gevestigd in Alameda (CA), levert zijn producten via 28 eigen ves­ti­gin­gen - waaronder Maarssen (NL) en Groot-Bijgaarden (B) - en een wereldwijd netwerk van resellers in meer dan 40 landen.

BIJLAGE

RAC Revenue Leadership
Ascend leads all equipment vendors in RAC revenue to service providers according to all of the latest reports, as well as total RAC revenue according to four of the most recent market share reports. Ascend's leading market share figures in RAC revenue to service providers include:
40.7 percent - nearly 15 percentage points more than the nearest competitor (Cahners In-Stat, Q1 '99 data),
41.6 percent - nearly 14 percentage points more than the nearest competitor (Dell'Oro, Q1 '99 data),
30.9 percent (IDC, 1998 data),
34.7 percent (Probe Research, 1998 data), and
35.5 percent (Synergy Research, Q1 '99 data).
Ascend's leadership in total RAC revenue is supported by the following market share figures:
31.4 percent (Cahners In-Stat, Q1 '99 data),
35.6 percent (Dell'Oro Group, Q1 '99 data),
28.8 percent (Probe Research, 1998 data),
and 30.9 percent (Synergy Research, Q1 '99 data).

RAC Port Leadership
Ascend continues to be the recognized leader in worldwide RAC port shipments in virtually every published report covering the market segment. Ascend's lead in RAC port shipments has been calculated to be nearly 20 percent more than the closest competitor (Probe Research, 1998 market data). Ascend's dominant market share percentages in worldwide RAC port shipments include
33.9 percent (Cahners In-Stat, Q1 '99 data),
35.6 percent (Dataquest, Q4 '98 data), 34.6 percent (Dell'Oro Group, Q1 '99 data),
34.2 percent (IDC, 1998 data) and
40.6 percent (Probe Research, 1998 data).
In addition Frost & Sullivan research found Ascend to be the market leader in U.S. RAC port shipments in 1998 with 30 percent market share. Dataquest also provided port shipments to service provider figures illustrating Ascend 's dominance in the segment with 42.3 percent market share, more than 17 percent higher than the nearest competitor.

Informatie voor de pers:
Dick de Bruijn - CSI Public Relations, Rotterdam
+31 10 461 2769 (direct number +31 516 433 666)