Cap Gemini in gesprek over aandeel Twinsoft

Datum nieuwsfeit: 17-06-1999
Cap Gemini

Cap Gemini in gesprek over aandeel Twinsoft

Cap Gemini N.V. is in onderhandeling met Compaq Europe Ltd. over Compaqs aandeel van vijftig procent in het Nederlandse Twinac Software B.V. - dat vooral bekend is onder de handelsnaam Twinsoft - en in het Belgische Twinsoft N.V.

Doel van de gesprekken is te komen tot een situatie waarin Cap Gemini voor honderd procent eigenaar wordt van beide Twinsoft-bedrijven. De concentratie van de zeggenschap zal geen materieel effect hebben op de geconsolideerde cijfers van Cap Gemini N.V. Het softwarehuis Twinsoft richt zich zowel in Nederland als in België op ICT-dienstverlening in bedrijfskritieke processen. Twinsoft is een reeds twaalf jaar bestaande joint-venture tussen Cap Gemini en Compaq. Met name bij grote financiële instellingen en in de telecombranche is Twinsoft sterk vertegenwoordigd.

Cap Gemini N.V. is een professionele dienstverlener in de markt voor management consulting en informatietechnologie. Met een omzet van ruim 1,43 miljard gulden in 1998 en 7.000 medewerkers heeft het bedrijf een leidinggevende positie in de Benelux. Cap Gemini N.V. maakt deel uit van de internationale Cap Gemini Group, die in 1998 een omzet behaalde van 25,9 miljard Franse francs en 40.000 medewerkers telt.

Bart Sikking
(bart.sikking@capgemini.nl)