Basispakket Centraal Veevoederbureau vastgesteld

Productschap Diervoeder

17/06/1999

Basispakket Centraal Veevoederbureau vastgesteld door PDV-bestuur

Het Bestuur van het Productschap Diervoeder heeft in haar vergadering van woensdag 16 juni j.l. de notitie Basispakket Centraal Veevoederbureau vastgesteld.

In januari 1999 heeft het bestuur van het Productschap Diervoeder op basis van een in de tweede helft van 1998 uitgevoerde strategische analyse een nieuwe missie van het Centraal Veevoederbureau vastgesteld. Deze luidt nu als volgt: het op een onafhankelijke en objectieve wijze ten behoeve van de diervoedersector verzorgen van een niet-competitief stelsel van analyses, kengetallen en rekenregels voor een rationele voeding van landbouwhuisdieren, ter bevordering van transparantie, afstemming en eerlijkheid in de handel. De volgende stap in de herpositionering van het CVB was het vaststellen van een nieuw taken- en productenpakket (zg. basispakket). In de notitie worden de onderdelen van het basispakket en de daaruit voortvloeiende producten weergegeven. Daarnaast wordt aangegeven hoe deze producten actueel gehouden moeten worden, teneinde CVB in de nieuwe opzet en taakstelling te doen slagen.

U vindt deze notitie onder het kopje Publicaties en Achtergrondinformatie op het scherm Publicaties in de PDV-site.

Zie het originele bericht