Nieuwe Renault Série Limitée Espace 'Etoile'

Nieuwe Série Limitée Espace 'Etoile'

(17 Juni 1999)

PERSBERICHT:

Renault kende al de Espace Elysée, een gelimiteerde versie van de Espace gebaseerd op het RTE-niveau. Nu is er ook op het RXE-niveau een série limitée leverbaar onder de naam Espace Etoile, zowel bij de Espace als bij de Grand Espace. Beide versies in combinatie met de motoren 2.0 16V, V6 24V automaat en 2.2 dT. De meerprijs voor de Espace Etoile ten opzicht van de RXE is slechts Fl. 1.700,- wat, gezien de vele extra's ten opzichte van de RXE, een klantenvoordeel betekent van maar liefst Fl. 4.345,-.

Door een aantal zeer specifieke kenmerken in zowel het interieur als het exterieur onderstreept de Espace Etoile in nog hogere mate het technisch geavanceerde imago van de Espace. De uitrusting is duidelijk uitgebreider dan die van de RXE, waarmee deze série limitée nog aantrekkelijker wordt.

Ten opzichte van de RXE-uitvoering kent de Espace Etoile als extra uitrusting standaard zij-airbags, warmtewerende voorruit, toerenteller (m.u.v. de V6 24V automaat), lederen stuurwiel, 16' lichtmetalen Estoril-velgen (voorzien van banden 215/55 R 16, m.u.v. de Grand Espace Etoile 2.2 dT met banden 225/55 R 16), vrijwel egaal gekleurde bekleding stoelen en dashboard, specifieke extra vloerbekleding, afwerking handgreep en knoppenpaneel ruitbediening in 'soft alu' en een bagagedek. Tevens is de Espace Etoile standaard leverbaar in drie metaalkleuren: Gris Pluton, Bleu Méthyl en Ons Titane. Diverse opties, zoals twee extra achterstoelen, armsteunen voor de achterstoelen en handbediende/elektrische schuif- en zonnedaken zijn eveneens leverbaar.

De instapprijs voor de Espace Etoile 2.0 16V bedraagt Fl. 73.395,- de V6 24V automaat is verkrijgbaar vanaf Fl. 87.695,- en de 2.2 dT kost Fl. 81.995,-. De meerprijs voor een Grand Espace bedraagt Fl. 4.000,-.