Daihatsu introduceert Terios 4X4 Fun II

Datum nieuwsfeit: 17-06-1999

Daihatsu Persbericht

Vianen, 17 juni 1999 Daihatsu introduceert Terios 4X4 Fun II

Bij de Daihatsu dealer staat een nieuw actiemodel gebaseerd op de Terios SX in de showroom. De Terios Fun II biedt de consument meer extra's voor dezelfde prijs namelijk Fl. 35.495,=.

De Terios heeft een moderne en onderscheidende vormgeving. Een auto die fun en functionaliteit combineert. De permanente vierwielaandrijving zorgt voor een stuk extra veiligheid op de weg en voor gemak wanneer men zich van de weg begeeft. Samen met de scherpe prijs is de Terios uniek in z'n klasse te noemen. De Terios is ook een auto voor diegenen die de hedendaagse terreinwagens niet ideaal vinden voor dagelijks gebruik. Voor al deze mensen die zowel de voordelen van een 4WD als van een gewone personenauto willen is de nieuwe Daihatsu Terios ontwikkeld.

De 1.3, 16-kleppen benzinemotor met multipoint-injectie ontwikkelt een vermogen van 61 kW (83 pk) bij 6.100 omw. per minuut. De motor is ontworpen met het oog op een hoog koppel (105 Nm) bij lage toeren (5100 omw./min.). Samen met een vlakke koppelkromme zorgt dit voor een motorkarakteristiek die het rijden soepel en tot een plezier maken.

Uitvoeringsspecificaties
De Terios beschikt standaard over twee airbags, startblokkering, een gescheiden neer- en opklapbare achterbank en achterbankleuning, console tussen de voorstoelen, elektrisch bedienbaar differentieelslot, elektrisch bedienbare buitenspiegels, opbergvak onder afdekplaat bagageruimte, stuurbekrachtiging, stoffen stoelbekleding, ruitenwisser/-sproeier op de achterruit en een wielhoes voor het reservewiel. Voor de mica-/metaallak wordt niets extra berekend. De Terios is leverbaar vanaf Fl. 32.995,=. Automaat is leverbaar tegen een meerprijs van Fl. 2.950,=

Voor meer informatie: Daihatsu Holland B.V.
Evert-Jan Jurgens (0347 - 370505)

Daihatsu Holland B.V.
Witboom 2