EC keurt overname Wang Global door Getronics goed

Getronics

Amsterdam,
18 juni 1999
Dit persbericht mag niet worden gepubliceerd, verspreid in of worden verzonden naar de Verenigde Staten van Amerika, Canada of Japan

EUROPESE COMMISSIE KEURT OVERNAME WANG GLOBAL DOOR GETRONICS GOED

Getronics, dienstverlener op het gebied van Informatie- en CommunicatieTechnologie, deelt mee dat de Europese Commissie heden haar goedkeuring heeft verleend aan de overname van Wang Global.

De overname zal begin volgende week officieel worden afgerond.

De pro forma omzet van de combinatie over 1998 bedraagt 4,3 miljard Euro. Getronics zal door de overname van Wang Global over 33.000 medewerkers beschikken en in 44 landen actief zijn.

Gecombineerde kracht

De combinatie van Getronics en Wang Global, in geografisch opzicht complementaire organisaties, zal een onderneming creëren met een toonaangevende positie in Europa op het gebied van systeemintegratie, netwerkdiensten en business solutions. Getronics zal daarnaast tot de grootste ICT-dienstverleners ter wereld behoren, met een substantiële aanwezigheid in Noord-Amerika en een sterke positie in Azië en Zuid-Amerika.

Getronics streeft ernaar de grootste onderneming ter wereld te worden op het gebied van systeemintegratie, netwerkdiensten en business solutions. Door de combinatie met Wang Global zal zij in staat zijn wereldwijde diensten op uniforme wijze en van eenzelfde kwaliteitsniveau aan opdrachtgevers aan te bieden en het dienstenpakket uit te breiden. Door haar omvang zal Getronics daarnaast beter in staat zijn haar expertise van de marktsegmenten, waarin opdrachtgevers opereren, te verdiepen en de activiteiten op het gebied van Business Solutions & Consulting verder uit te bouwen.

Getronics introduceert nieuw logo

Met de afronding van de overname introduceert Getronics een nieuw logo. Dit logo omvat de ‘boog’ uit het logo van Wang Global, hetgeen de dienstverlening van Getronics over de gehele wereld tot uitdrukking brengt.

Zoals reeds eerder bekendgemaakt, is Getronics voornemens in geheel Noord- en Centraal Europa, Latijns Amerika en Azië-Pacific de naam Wang Global te wijzigen in Getronics. In Noord-Amerika zal de nieuwe onderneming GetronicsWang heten. In Italië zal de onderneming de naam GetronicsOlivetti voeren.

Met de afronding van de overname, heeft Getronics zich zodanig gepositioneerd dat zij kan profiteren van de grote vraag naar netwerkconsulting en -integratie en netwerk- en desktop outsourcingdiensten", zei Cees van Luijk, President-directeur van Getronics, in een reactie.

"Deze transactie creëert een onderneming met een omvang en met de middelen om continu te investeren in de ontwikkeling van nieuwe dienstverlening op het gebied van netwerk- en Internet/intranetdiensten voor de grootste ICT-gebruikers, nationaal en internationaal", zei Joseph Tucci, voormalig President en Chief Executive Officer van Wang Global.

Zoals reeds eerder bekendgemaakt, treedt Joseph Tucci toe tot de Directie van Getronics. Samen met hem en Cees van Luijk zullen Peter van Voorst en Jan Docter van Getronics en Mias van Vuuren, afkomstig van Wang Global, deel uitmaken van de vijfhoofdige Getronics Directie.

Profiel Getronics

Getronics is één van de grootste Europese dienstverlenende bedrijven op het gebied van Informatie- en CommunicatieTechnologie, met een omzet van 1,6 miljard Euro en 13.000 medewerkers.

This does not constitute an offer for sale of securities in the United States. Securities offered by the Company may not be sold in the United States absent registration or an exemption from registration under the U.S. Securities Act of 1933, as amended. The Company does not intend to register any portion of any offering in the United States or to conduct a public offering of securities in the United States.

Voor nadere inlichtingen kunt u contact opnemen met:

Getronics NV

Donauweg 10 1043 AJ Amsterdam