Politiebericht Drenthe

Dirk Neef, 0522 - 274112

Emmen

Bromfiets onderuit
Een 25 jr. inwoner van Emmen raakte donderdagavond lichtgewond doordat hij op de Sterrenkamp door onbekende oorzaak met zijn bromfiets kwam te vallen. Met verwondingen aan zijn knie werd de bromfietser per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis. Zijn duopassagier bleef ongedeerd.

Hoogeveen

Bromfietser gewond
Donderdagavond raakte bij een aanrijding tussen een auto en een bromfiets op het Alteveer in Hoogeveen, een 18 jr. vrouw uit Alteveer gewond. Zij reed op haar bromfiets over het fietspad. Een afslaande personenauto, bestuurd door een 53 jr. vrouw uit Hoogeveen, zag de bromfiets niet en een aanrijding was het gevolg. Met lichte verwondingen werd de bromfietsbestuurster overgebracht naar het ziekenhuis.

De Groeve

Bestuurster onder invloed
Op de Molenkamp in De Groeve hield de politie in de nacht van donderdag op vrijdag een 54 jr. vrouw uit Kropswolde aan. Zij reed in een auto terwijl ze gedronken had. Uit de ademanalyse bleek een alcoholgehalte van ongeveer 0,9 promille.

De Punt

Bestuurder onder invloed
Op de Groningerstraat in De Punt hield de politie in de nacht van donderdag op vrijdag een 39 jr. man uit Paterswolde aan. Hij bestuurde een personenauto terwijl hij gedronken had. Bij deze man werd een alcoholgehalte van 0,9 promille vastgesteld.

Hoogeveen

Man aangehouden
Op de Willemskade in Hoogeveen hield de politie in de nacht van donderdag op vrijdag een 21 jr. man uit Coevorden aan. De man werd aangetroffen in een auto die eerder op de donderdag was gestolen in Coevorden. Achter de auto zat een aanhangwagen. De politie onderzoekt nog of deze ook van diefstal afkomstig is. De man werd voor nader onderzoek ingesloten.

Amersfoort/Hoogeveen

Gestolen auto teruggevonden
Een op 9 juni in Hoogeveen gestolen auto is donderdag teruggevonden in Amersfoort.

Gasselte

TV weg bij inbraak stacaravan
Bij een inbraak donderdagavond in een stacaravan op het Gasselterveld aan de Boslaan in Gasselte, werd een TV gestolen. Van de caravan werd een raam geforceerd.

Roden

Man probeert winkel op te lichten
De politie heeft donderdagmiddag in een winkel in Roden een 35 jr. man uit Marum aangehouden. De man had geprobeerd om met een gevonden kassabon niet gekochte spullen te ruilen tegen contant geld. Een getuige attendeerde een verkoopster echter op het vreemde gedrag van de man. Toen hij zich bij een kassa meldde werd de man vastgehouden totdat de gewaarschuwde politie er was. De man is voor nader onderzoek ingesloten.

Emmen

Schennispleger
Op het oranjekanaal Noordzijde in Emmen liet een ongeveer 30 a 35 jr. man donderdagmiddag zijn geslachtsdeel zien aan een voorbij fietsend meisje.

Dwingeloo

Grote zoekactie naar bejaarde man
Donderdagmiddag heeft de politie in het Dwingelerveld enkele uren gezocht naar een 72 jr. man uit Ruinen. De man was samen met zijn vrouw en een vriendin aan het fietsen. In de omgeving van camping de Noordster verloren de beide vrouwen tegen 15.00 uur de man even uit het oog. Waarschijnlijk is hij toen een andere richting opgefietst. Hij was in ieder geval in geen velden of wegen meer te bekennen. De gewaarschuwde politie begon kort na 16.00 uur met een uitgebreide zoekactie waarbij meerdere surveillanceautos, een speurhond en een helikopter werden ingezet. Omdat de man dement is en bovendien medicijnen gebruikt werd voor een ongeluk gevreesd. Tegen 18.45 uur werd de man echter (zonder fiets) aangetroffen in Havelte. Waarschijnlijk is hij op de fiets terechtgekomen in de omgeving van Havelte en heeft hij het laatste stuk naar Havelte gelopen. Zijn fiets werd later gevonden aan de Rijksweg in Havelte. De man maakt het goed.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe