Nieuw vervoerscontract Econosto met Van Gend & Loos

Driebergen, 18 juni 1999

Econosto Nederland sluit nieuw vervoerscontract af met Van Gend & Loos
Alle zendingen vanuit distributiecentrum Capelle a/d IJssel

Econosto Nederland B.V. heeft haar vervoerscontract met Van Gend & Loos B.V. bijna verdubbeld. Dit betekent dat vanaf 1 september aanstaande alle uitgaande zendingen vanuit het distributiecentrum in Capelle a/d IJssel worden verzorgd door Van Gend & Loos. Op 18 juni jongstleden bezegelden algemeen directeur J.F.A.M van Os van Econosto Nederland B.V. en mw. M.E. van Lier Lels, algemeen directeur van Van Gend & Loos het contract met hun handtekening. Dit gebeurde op het hoofdkantoor van Nedlloyd ETD in Rotterdam. Voor zowel Econosto als Van Gend & Loos betekent dit nieuwe contract de voortzetting van een samenwerking die inmiddels al meer dan twintig jaar bestaat. Econosto is een zeer vooruitstrevende klant op het gebied van gegevensuitwisseling. Sinds jaar en dag kijkt het mee in het zendingenbestand van Van Gend & Loos. Daardoor is men in staat om zelf de kwaliteit van Van Gend & Loos te meten en kritisch te volgen.

Schaalvoordelen
Econosto heeft besloten om de samenwerking met Van Gend & Loos uit te breiden vanwege de bundeling van de uitgaande vervoerstromen van het onlangs flink uitgebreide distributiecentrum in Capelle a/d IJssel. Vanaf 1 september zal Van Gend & Loos alle uitgaande zendingen vanuit Capelle a/d IJssel verzorgen. Voorheen werd een deel van de zendingen uitgeleverd onder eigen regie. Nu kan Econosto meer profiteren van de schaalvoordelen die Van Gend & Loos te bieden heeft. Zo kan het voor alle zendingen bij Van Gend & Loos terecht, ongeacht of het nu gaat om pakketten, pallets, of volle wagenladingen. Beide partijen hebben de intentie uitgesproken om ook overige in- en uitgaande ladingstromen in beeld te brengen en in de nabije toekomst verder te bundelen.

Omzet
Econosto Nederland B.V. is een groepsmaatschappij van de Koninklijke Econosto Groep. De Koninklijke Econosto Groep is een sterk groeiende, beursgenoteerde onderneming met vestigingen in meer dan twintig landen en ruim tweeduizend werknemers. Zij heeft haar activiteiten onderverdeeld in twee divisies. In de divisie Flow and Sealing Technology, waaronder Econosto Nederland B.V., ressorteert, zijn alle activiteiten verenigd op het gebied van de ontwikkeling, productie, verkoop en distributie van appendages, afdichtingen, industriële slangen en koppelingen, meet- en regelinstrumenten en anti-vaporisatiesystemen. De Koninklijke Econosto Groep verwacht rond de eeuwwisseling een omzet van 1 miljard gulden te bereiken. Het centraal magazijn van Econosto Nederland in Capelle a/d IJssel heeft een oppervlakte van 10.000 m2. Hier wordt circa 80% van alle uitgaande stromen van de Nederlandse markt verwerkt.

Noot voor redacties