Politiebericht Brabant-Zuid-Oost

Persbericht/

Berichten uit Eindhoven

Eindhoven: Zakkenrollers aangehouden
Op de Dommelstraat zijn donderdagmiddag om 16.10 uur een 32-jarige vrouw uit Aken en een 24-jarige vrouw uit Heerlen aangehouden. Zij worden er van verdacht in de binnenstad van Eindhoven portemonnees gerold te hebben. Zij werden betrapt door een beveiligingsman van een warenhuis. Hij ging achter hen aan en zag de vrouw een portemonnee weggooien. Op de Dommelstraat kon de gewaarschuwde politie hen aanhouden. De zakkenrollers zijn voor onderzoek ingesloten. Gisterenmiddag waren er vijf aangiften van zakkenrollerij in de binnenstad.

Eindhoven: Fietser beroofd van geld, horloge en tas Donderdagavond om ongeveer 18.00 uur is een 21-jarige Eindhovenaar in de 'Berenkuil' (Insulindeplein) beroofd van zijn portemonnee met f 115,=, zijn horloge (f 435,=), zijn walkman (f 450,=) en zijn rugzak met schoolboeken. Het slachtoffer fietste in de Berenkuil toen twee mannen van 20 tot 25 jaar oud hem tegen hielden. Zij stonden naast het fietspad met een rode bromscooter. Een van de mannen pakte het slachtoffer vast en bedreigde hem met een mes. De man pakte zijn eigendommen af en daarmee verdwenen beide daders. Het slachtoffer vond de (lege) portemonnee even later terug. Een van de daders droeg een opvallende gele bloes met achter op het woord HAWAI en een palmboom.

Eindhoven: Automobilist met drank op tegen boom Donderdagavond om 23.25 uur is op de Oirschotsedijk een 26-jarige automobilist uit St. Michielsgestel aangehouden. De man was met zijn auto tegen een boom gereden. Hij bleek gedronken te hebben, 1,5?. Tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt. Zijn rijbewijs is ingenomen. De man raakte niet gewond bij de aanrijding.

Eindhoven: Automobilist rijdt door na aanrijding Een 33-jarige man uit Valkenswaard is vrijdagmorgen om 1.30 uur op de Twijnderwei in Valkenswaard aangehouden. Hij was drie kwartier eerder met zijn auto op de Bayeuxlaan in Eindhoven tegen een lantaarnpaal gereden. Daarna was hij verder gereden naar Valkenswaard. Een getuige had het kenteken genoteerd. De bestuurder bleek gedronken te hebben, 1,3 ?. Tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Verdachte steekpartij aangehouden
Donderdagmiddag is op het politiebureau in Best een 49-jarige vrouw uit Oirschot aangehouden. Zij wordt er van verdacht woensdagmiddag op de Edisonstraat in Eindhoven een 57-jarige vrouw in de arm te hebben gestoken. De vrouw is voor onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Auto gestolen
Vrijdagmorgen tussen 10.00 en 12.00 uur is vanaf een parkeerterrein aan de Keizersgracht een groene BMW 730 met het kenteken PH-GZ-51 gestolen.

Eindhoven: Kopstoot in het verkeer
Bij een ruzie in het verkeer is vrijdagmorgen rond 10.30 uur een 56-jarige automobilist uit het Belgische Balen gewond geraakt. De man reed met zijn auto komende vanuit Valkenswaard linksaf de A67 op. Er was toen enige irritatie tussen de Belg en de bestuurder van een rode Volvo die achter hem reed. Beide bestuurders stopten op de oprit, nabij Motel Eindhoven, en er ontstond een woordenwisseling. Die eindigde toen de bestuurder van de rode Volvo de Belg een kopstoot gaf. De Volvorijder reed daarna verder. De Belg had een flinke hoofdwond die in het Sint Josephziekenhuis met vijf hechtingen gedicht werd. Mogelijk was de oorzaak van de ruzie het feit dat de Belg naar de zin van de ander niet snel genoeg reed.