Politiepersbericht stad Groningen middageditie

Vrijdagmiddag 18 juni 1999

Dagelijkse berichten district Groningen / Haren

Jongen (14) aangehouden
Een 14-jarige jongen is vrijdagmiddag in een horecagelegenheid aan de Grote Markt aangehouden omdat hij in het café aanwezig was terwijl hij een ontzegging had. Bij zijn aanhouding bleek de jongen in bezit te zijn van een groot uitklapbaar mes. Na verhoor is de jongen aan zijn moeder overgedragen.

Gestolen auto in Hoendiep
Een woonbootbewoner aan het Hoendiep zag vrijdagochtend een auto in het water liggen ter hoogte van de suikerfabriek. Een bergingsbedrijf kon met behulp van een duiker de auto op het droge krijgen. De auto met geforceerde sloten bleek te zijn gestolen op 10 juni. De politie stelt een nader onderzoek in.

Haren: Inbraak bedrijf
In de nacht van donderdag op vrijdag is er een inbraak gepleegd in een bedrijf aan de van Maerlantlaan in Haren. De daders kwamen binnen door een uitzetruit te forceren. Binnen doorzochten ze het hele pand en namen een fototoestel, twee mobiele telefoons, twee verrekijkers en een geldbedrag van ongeveer f 150.-.

Voor nadere informatie; afdeling voorlichting, 050 - 5995010