2Support Group ontwikkelt nieuw product voor databeheer

Datum nieuwsfeit: 18-06-1999

De 2Support Group introduceert beheertool voor directory servers: Visual DiTo, de totaaloplossing voor databeheer

De 2Support Group heeft een nieuw product voor databeheer ontwikkeld. Deze beheertool voor directory servers, Visual DiTo, is zowel platform- als serveronafhankelijk en maakt gebruik van alle mogelijkheden van LDAP (Lightweight Directory Access Protocol). Tevens is Visual DiTo eenvoudig te gebruiken. Met het ontwikkelen en realiseren van dit product positioneert de 2Support Group zich als enige bedrijf dat tegemoetkomt aan alle directory server-eisen binnen de sector.

Visual DiTo maakt het mogelijk dat de gegevens in de server (entries) op een 'natuurlijke' manier - via een boomstructuur kunnen worden doorlopen, verwijderd, gekopieerd en verplaatst. Ook met in de applicatie ingebouwde editors, die specifiek op de betreffende datatypes zijn ingesteld, kunnen directory servers worden aangepast. Een aantal verschillende data entry modules is opgenomen om op eenvoudige wijze toegang te krijgen tot diverse soorten informatie en deze te wijzigen.

Met Visual DiTo kunnen meerdere directory servers tegelijkertijd op een gebruiksvriendelijke en overzichtelijke manier worden beheerd vanaf een client. Het beheren van de in de server aanwezige datatypes is met dit product dan ook eenvoudig en efficiënt. Verder zijn er voorzieningen aanwezig voor bijvoorbeeld het doorzoeken van een server naar bepaalde opgeslagen gegevens.

Het product ondersteunt volledig het LDAPv3 protocol. Hiertoe behoren ook 'content management' op servers die grote hoeveelheden entries bevatten, de mogelijkheid om zoekopdrachten uit te voeren en een volledig beheer van LDAP-schema's (objectclasses en attributen).

Visual DiTo is volledig geschreven in Java™ en gebaseerd op Java 2 en Java Naming EInterface, beide ontwikkeld en ondersteund door SUN® Microsystems. Het werkt met alle LDAP-ondersteunende servers, waarbij het mogelijk is om andere (toekomstige) directory-protocollen op een eenvoudige manier toe te voegen en te beheren. Visual DiTo is ook als webbrowser-applet beschikbaar. Hierdoor is het beheer vanaf een centrale locatie eenvoudig.

2Support Group, Kuifmees 54, Postbus 1101, 3430 BC Nieuwegein Telefoon: 030 - 6021878, fax: 030 - 6022534, www.2support.nl