Startconferentie project kwalificatieprofielen archivarissen

Datum nieuwsfeit: 18-06-1999

Kwalificatieprofielen van belang voor elke archivaris

DivA - de erfgoedkoepel van de documentaire informatievoorziening en het archiefwezen is van start gegaan met haar eerste projecten. Op 18 juni 1999 vond de startconferentie plaats van het project Kwalificatieprofielen. Een groep deskundigen van twaalf verschillende organisaties stelde onder voorzitterschap van projectleider Peter Diebels, bestuurslid van de KVAN, een projectplan op. Zij zullen gezamenlijk werken aan de kwalificatieprofielen, die in het voorjaar van 2000 gepresenteerd zullen worden.

Doel van het project is het formuleren van een reeks kwalificatieprofielen voor medewerkers in het archiefwezen en documentaire informatievoorziening op uitvoerend niveau. Een kwalificatieprofiel beschrijft de professionele kennis, vaardigheden en attitude die iemand moet bezitten om haar of zijn functie en taak uit te kunnen oefenen. De afzonderlijke kwalificatieprofielen tezamen vormen een kwalificatiestructuur. Nadere informatie over dit project is verkrijgbaar bij het bureau van DivA, tel. 020-462 77 22 of e-mail (diva@divakoepel.nl)