Zandvoorts Concours d'Elegance in Italiaanse sferen

Datum nieuwsfeit: 19-06-1999
Circuit Park Zandvoort

Zandvoort in Italiaanse sferen

Zandvoort in Italiaanse sferen 15 June 1999 - Voor sommigen is het smullen van de Italiaanse pasta's. Weer anderen verlekkeren zich aan de races met de diverse Italiaanse automerken. Velen komen ook voor de fraaie automobielen welke aan het Concours d'Elegance deelnemen. Kortom, het is genieten geblazen op zaterdag 19 en zondag 20 juni op het Circuit Park Zandvoort. Het is alweer voor de negende maal in successie dat Italia a Zandvoort op en rond het duinencircuit wordt georganiseerd. Een Italiaans racefeest aan de Noordzeekust.

Maar er is nog meer! Bijna twintig verenigingen welke het Italiaans automobiel hoog in hun vaandel dragen zijn in het weekeinde van 19 en 20 juni op Zandvoort present. Zij tonen niet enkel de fraai gelijnde automobielen maar vertellen u als toeschouwer ook graag de achtergronden van hun bezit. Merken als Fiat, Maserati, Lancia, Alfa Romeo, Lamborghini, Moretti, Intermaccanica, ASA, Bizzarrini, De Tomaso en Iso Ravolta verhogen het smakelijk gerecht tijdens Italia a Zandvoort.

Races
Het adrenaline-verhogend spektakel komt ongetwijfeld van de diverse races die dat weekeinde worden verreden. Van historisch tot modern. Met als hoogtepunt een ronde in de Ferrari Challenge Europe. Of toch niet. Want ook de rijders in de Pearle Alfa 156 Challenge hebben de laatste races laten zien dat spektakel ook hen niet vreemd is. Close racen, felle uitrem manoeuvres, gebruik makend van ieder gaatje dat de concurrent laat vallen, maken van deze serie een puur kijkgenot. Snerpend plezier geven ook de over het algemeen jonge coureurs in de Formule Arcobaleno.
De Italiaans historische automobielen en de Trofeo Alfa Romeo completeren het fraaie raceprogramma op 19 en 20 juni.

Overig programma
Op beide dagen valt er volop te genieten. Naast het raceprogramma worden op en naast de baan allerlei activiteiten georganiseerd. In de vele stalletjes in het rennerskwartier en langs de toevoerweg vinden de bezoekers alles wat maar met Italië te maken heeft. Automagazines, zeefdrukken, zeldzame automobielonderdelen en alle mogelijke informatie over de historische en moderne Italiaanse automobielgeneratie. Fiat Auto Nederland toont haar modellengamma ondermeer via rondritten op de baan en in het rennerskwartier. De koks van GrandFood/Grand'Italia bereiden verse pastaproducten. De rallyrijders in de Fiat Seicento Trofeo verzorgen zondag 20 juni een fraaie demonstratie. Verder staan in de rennerskwartieren de fraaie Italiaanse automobielen opgesteld welke een onderdeel zijn van het Concours d'Elegance.

Toegangsprijzen per dag: Duinen/tribune, fl. 25,00 kinderen tot 12 jaar onder begeleiding van een volwassene 50% korting. Rennerskwartier tien gulden extra.
Kaarten zijn in de voorverkoop te verkrijgen bij de circa 850 Ticket Box-kantoren (o.a. verkooppunten van Staatsloten). Bel voor het dichtstbijzijnde adres: 0900-9393 (75 ct. per minuut).

Italia a Zandvoort 1999 is mede mogelijk gemaakt door: Autovisie, GrandFood/Grand'Italia, Fiat Auto Nederland, Shell, Pirelli

Klik hier voor het tijdschema van Italia a Zandvoort.

Italia a Zandvoort

Voorbeschouwing