Politiebericht korps Groningen

Persberichten regio/
Zondag, 20 juni 1999

Dagelijkse persberichten districten Noord, Oost, West en Midden

Hoogezand: Man wil caravan stelen met slapende inzittenden Een nog onbekende man heeft vannacht geprobeerd om een caravan te stelen aan de Van Limburg Stirumlaan. In de caravan sliep een gezin dat net terug was van vakantie en nog even bij familie wilde langsgaan. Vervolgens zouden ze vandaag vertrekken. Op een gegeven moment wordt de 36-jarige man uit Krimpen aan de IJssel wakker van lawaai buiten. Als hij polshoogte wil nemen ziet hij een man die de caravan aan zijn auto wilde koppelen. Deze rent vervolgens naar zijn auto en gaat er vandoor. De man was bijna met de caravan met 'inhoud' vertrokken, want de vier poten waren al omhoog gedraaid, de vuilwatertank reeds verwijderd en de stroomvoorziening afgekoppeld.

Aduard: Vissers zonder akte
De politie heeft gistermiddag aan twee mannen van 30 jaar uit Groningen elk een bekeuring van fl. 60,- verstrekt toen zij zonder vergunning werden betrapt met vissen in het Van Starckenborghkanaal.

Bedum: Bestuurder onder invloed
De politie heeft gisterochtend een 22-jarige man in zijn woonplaats aangehouden voor het rijden onder invloed (1,4 promille) De man was door de politie gezien toen hij over Thesingerweg reed en werd verzocht te blazen toen hij op een parkeerplaats langs de Boterdiep in Bedum. Hij is met een proces verbaal heengezonden.

Appingedam: Bestuurder onder invloed te water
Een 53-jarige man uit Stadskanaal is gisteravond met zijn auto in de sloot van de N33 gereden, nadat hij van de weg was geraakt. In de sloot stond water. Omstanders konden de man bevrijden door de ruiten stuk te maken en de man uit het wrak te halen. De man bleek bij een eerste ademtest te veel te hebben gedronken. Hij is ter observatie naar het ziekenhuis in Delfzijl gebracht. Daar is een bloedproef bij hem afgenomen.

Scharmer: Man rijdt in sloot van A7
Een 30-jarige man uit Hoogezand is gisterochtend ter hoogte van Scharmer van de A7 geraakt en in de sloot gereden. Op eigenkracht kon de man het voertuig verlaten. De politie vermoedt dat de man heeft gedronken en is daarom met de man meegegaan naar het ziekenhuis in Winschoten.

Muntendam: Bestuurder twee keer onder invloed binnen vier dagen Een 32-jarige man uit Muntendam is gisteravond aangehouden nadat hij zonder rijbewijs en met drank op achter het stuur zat (1,4 promille). De man reed op de Domela Nieuwenhuisweg en viel op bij de politie, omdat hij gekend is als een man zonder rijbewijs. Een rijbewijs had hij inderdaad niet, maar hij werd wel voor de tweede keer binnen vier dagen betrapt op het rijden onder invloed (op 15 juni 0,7 promille). De man is met een dagvaarding heengezonden.

Ter Apel: Bestuurder onder invloed
Een 43-jarige man uit Capelle aan de IJssel is gisterochtend op de Hoofdkade aangehouden voor het rijden onder invloed (1,6 promille). Hij is na verhoor met een dagvaarding heengezonden.

Blijham: Auto in brand
Bij een autobrand gisterochtend heeft de 38-jarige man uit Oude Pekela het geluk gehad dat passanten op de Turfweg een brandblusser bij de hand had. Toen de brandweer arriveerde was de brand al gedaan. De motor en de bodemplaats zijn aanzienlijk beschadigd. Als oorzaak wordt gedacht aan het achterlaten van een poetsdoek in de motorruimten.

Musselkanaal: Fietsendief aangehouden
De politie heeft gistermiddag een 32-jarige man uit Musselkanaal aangehouden voor heling van twee fietsen. De 18-jarige vrouw uit Stadskanaal herkende haar fiets op De Brink. Toen de politie de man daarop aansprak verklaarde hij de fietsen van zijn vader te hebben gekocht. Hij is voor naderonderzoek ingesloten.

Oude Pekela: Fietser aangereden
Een 83-jarige man uit Oude Pekela is gistermiddag op de Snaterlaan aangereden door een 27-jarige plaatsgenoot toen hij plotseling linksaf de Lijsterbesstraat in wilde rijden. De man is ter observatie opgenomen in het ziekenhuis van Winschoten.

Scheemda: Twee gewonden bij eenzijdig ongeval
Een 70-jarige man en zijn 65-jarige vrouw uit Zuidbroek zijn gistermiddag op de A7 ter hoogte van Scheemda gewond geraakt toen de man onwel werd achter het stuur. De man reed eerst door de berm en belandde vervolgens in de sloot. Beiden zijn met diverse kneuzingen overgebracht naar een ziekenhuis.

Heiligerlee: Doorrijder klemgereden door getuige Een 57-jarige fietsster uit Westerlee is gisteravond op de kruising Halteweg en de provinciale weg aangereden door een 24-jarige automobilist. Toen de man de vrouw op de grond zag liggen reed hij er vandoor, maar werd kort daarna klemgereden door een 41-jarige getuige uit Muntendam. De man sommeerde mee terug te gaan. Bij het slachtoffer dat met kneuzingen na een bezoekje aan een ziekenhuis weer naar huis mocht werd de man aangehouden voor het verlaten plaats ongeval. Tegen de man is proces verbaal opgemaakt.

Winschoten: Bestuurder onder invloed
Een 19-jarige man uit Blijham is vannacht aangehouden voor het rijden onder invloed op de Wilhelminasingel (1,3 promille) De man is na verhoor met een boete fl. 900,- en een dagvaarding heengezonden.

Voor nadere informatie, afdeling Voorlichting; 050 5995010