Personal Pages: Dienstverlening aan homepage-eigenaren

Datum nieuwsfeit: 21-06-1999

Personal Pages: "De leukste homepages vindt u hier!".

HEEMSKERK, 21 juni 1998 - Personal Pages is een bedrijf dat bestaat sinds maart 1996. Sinds juni 1998 is het internet adres www.personalpages.nl Het doel van personal Pages is enerzijds orde scheppen in het internet middels een index en zoekmachine. Hiervoor is een database opgezet waar bijna 5000 homepages in staan vermeld. Deze homepages zijn gerubriceerd in meer dan 70 categorieën. Uniek is de mogelijkheid om te adverteren in de database. Anderzijds wil Personal Pages diverse diensten aanbieden aan mensen die een homepage hebben.

Een nieuwe GRATIS dienst die Personal Pages vanaf 21 juni in samenwerking met NetPoll-NetHit zal gaan aanbieden is de "Personal Pages Statistieken".
Middels deze dienst is het mogelijk om de bezoeken van een website te meten en in kaart te brengen. De volgende punten worden o.a. gemeten:

STATISTIEKEN:

-Aantallen: bezoeken per dag, unieke IP-adressen per dag, hits per dag, bezoeken per weekdag, bezoeken per uur, bezoeken per maand, historisch overzicht Laatste 25 bezoekers
-Herkomst: herkomst in totaliteit, top 25 verwijzingen andere sites, top 25 verwijzingen search engines, top 10 trefwoorden per search engine

-Geografisch: bezoeken per werelddeel, top 25 landen, bezoeken per Nederlandse provincie, top 25 Nederlandse steden Internet provider top 25

MENINGEN:

-Rapportcijfer

-Informatie:informatie in totaliteit, kwaliteit, hoeveelheid, actualiteit

-Amusement: amusement in totaliteit, amusementswaarde, originaliteit
-Ontwerp: ontwerp in totaliteit, compositie, grafische kwaliteit, snelheid

-Profiel: profiel bezoeker, snelheid verbinding bezoeker
-Laatste 10 meningen

Personal Pages hoopt met deze nieuwe dienst de bezoeker van www.personalpages.nl beter van dienst te kunnen zijn. Er zullen in de toekomst meer diensten gelanceerd worden die nuttig kunnen zijn voor mensen die een homepage hebben.

Noot voor redacties