HP Surestore DAT 40 tape drive snelste en betrouwbaarste

Datum nieuwsfeit: 22-06-1999

HP SURESTORE DAT 40 TAPE DRIVE SNELSTE EN
BETROUWBAARSTE OP DDS-4-GEBIED

Amstelveen, 21 juni 1999 - Hewlett-Packard brengt de HP SureStore DAT 40 DDS tape drive op de markt. Deze nieuwe DDS-drive biedt verbeterde DAT-prestaties tegen betaalbare prijzen voor kleine tot middelgrote netwerken. Met een ongekend hoge overdrachtssnelheid en de unieke One-Button Disaster Recovery van HP is de nieuwe drive de snelste op DDS-4 gebied.

De HP SureStore DAT 40 biedt de volgende belangrijke voordelen:
* De HP SureStore DAT 40 maakt met 6 MB/s (gecomprimeerd) een back-up van maximaal 40 GB data in minder dan twee uur en is hiermee tot 30 minuten sneller dan vergelijkbare DDS-4 drives.

* HP One-Button Disaster Recovery zorgt voor snel en eenvoudig herstel van het complete systeem ineens - het besturingssysteem, drivers en databestanden - met één druk op de knop. One-Button Disaster Recovery is tot nu toe de snelste, eenvoudigste manier om een server of desktopsysteem in zijn operationele staat terug te brengen na een crash. Het herstel kost hiermee enkele minuten in plaats van enkele uren of dagen.
* De DAT 400 biedt een 'mean time between failures' (MTBF) van 400.000 uur bij een 'duty cycle' van twaalf procent en is compatible met alle belangrijke servers, software en besturingssystemen.
* De drive ondersteunt de nieuwe LVDS-SCSI voor drive-installatie op afstand. Hierdoor hoeft de HP SureStore DAT 40 niet langer direct naast de server te staan. Automatisch schakelen tussen LVDS- en single-ended SCSI zorgt ervoor dat gebruikers de drive met een breed scala 'buses' kunnen verbinden zonder de drive te herconfigureren.

Uit een onderzoek, uitgevoerd door Ipsos-RSL in opdracht van HP, bleek dat organisaties met de HP SureStore DAT 40 elke keer dat ze hun data terugzetten een aanzienlijk bedrag besparen.

HP Information Storage Group
De HP Information Storage Group (ISG) richt zich op de snel groeiende opslagmarkt. ISG maakt en verkoopt producten voor informatieopslag op basis van CD, tape en magnetisch-optische technologieën en biedt een complete serie opslagoplossingen en -media voor PC's thuis, desktops, servers op afdelingen en in organisaties en netwerken.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen, waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Noot voor redacties