Politiebericht Drenthe

10:48 dinsdag 22 juni 1999

Bert Visser

*

Bij een verkeersongeval op de kruising Bunnerveenseweg / Oostingslaan in Peize zijn maandagmiddag drie mensen gewond geraakt en liep een inzittende kleuter een bloedneus op. Een baby van 16 weken bleef ongedeerd.
Een 30 jarige bestuurder uit Peize verleende bij het oversteken van de kruising geen voorrang aan een van rechts komende auto, bestuurd door een 29 jarige vrouw uit Enschede.
Een 27 jarige vrouw uit Peize is met o.a. hoofdletsel naar het AZ in Groningen overgebracht.
Zij zat in de auto van de man uit Peize. De anderen konden ter plekke door een arts worden behandeld. Beide autos werden geheel vernield.

*
Een 24 jarige man uit Assen is maandagavond na een val met zijn fiets met rugletsel overgebracht naar het ziekenhuis in Assen. De man fietste op de Peeloo toen de plastic tas die hij aan het stuur had in het in het voorwiel van de fiets kwam. De fietser sloeg over de kop en kwam op zijn rug op de straat terecht.

*
Een 45 jarige inwoonster van Ter Apel is maandagavond met ernstig hoofdletsel overgebracht naar het Scheperziekenhuis in Emmen nadat zij tussen Barger Compascuum en Klazienaveen door nog onbekende oorzaak met haar auto naast de weg raakte en tegen een boom tot stilstand kwam.

*
De politie van Emmen heeft maandagavond het rijbewijs ingevorderd van een 39 jarige man uit Nieuw Amsterdam. Een getuige had de politie gemeld dat er op de Ruinerbrink in Emmen een man in zn auto lag te slapen en dat zn benen uit de auto staken.
Tegenover de politie verklaarde de man dat hij had gedronken en in overleg met de politie werd een taxi besteld. Even later zagen de agenten de man toch zelf zijn auto besturen.
Bij de ademtest scoorde de man 2,25 promille. Zonder rijbewijs en met een rijverbod en een dagvaarding voor snelrecht is de man naar huis gestuurd.

*
Van de bestrating van de inrit naar de carpoolplaats aan de Zuidervaart Oostzijde in Zwatemeer is weinig heel gebleven nadat een 36 jarige chauffeur uit Antwerpen er met zijn dertig tons combinatie was gekeerd. De hele inrit moet eruit en opnieuw bestraat worden. Rijkswaterstaat zal de rekening presenteren bij de trucker.

*
De politie van Roden heeft maandagnacht even na twaalven op heterdaad een 28 jarige man uit Assen aangehouden in een gestolen auto. De auto was even tevoren gestolen uit de showroom van een autobedrijf aan de Produktieweg in Roden. Bij het bedrijf was vanuit de showroom met een auto de glazen pui eruit gereden en is er vervolgens met een splinternieuwe Ford Puma weggenomen
De Assenaar is aangehouden op een parkeerplaats aan de Schonauwen in Roden.
Op de auto waren in middels kentekenplaten van een geparkeerde auto bevestigd.
De Assenaar die vaker voor autodiefstal is aangehouden ontkent tot dusver dat hij de Ford gestolen heeft.

*

Bij een inbraak in de opslag van een bedrijf aan de Brunstingerstraat in Beilen is maandagavond voor ruim tienduizend gulden aan snoepgoed gestolen.
Men is het pand door een raam binnengekomen. Volgens de eigenaar van de loods zouden de tientallen dozen snoep met een grote auto moeten zijn vervoerd.

*

Een 52 jarige vrouw uit Beilen heeft maandagmiddag een dagvaarding voor snelrecht gekregen nadat ze bij een bedrijf aan de Borgstee in Assen was aangehouden voor de diefstal van een flesje kattendruppels tegen vlooien. Hoewel de vrouw aanvankelijk ontkende gaf ze later de diefstal toe.
Bij een supermarkt aan de Nobellaan in Assen betrapte het personeel een 17 jarige jongen uit Assen op de diefstal van een potje potpourri ter waarde van Fl 5,45. Ook hij heeft een proces-verbaal gekregen.

*

Een 13 jarige meisje is maandagmiddag tussen vier uur en half vijf op de Westerstouwe in Meppel het slachtoffer geworden van een schennispleger. De man is het meisje enige malen voorbijgefietst, waarbij hij zijn geslachtsdeel toonde.
Bij een eerdere poging werd de man gestoord door een oudere vrouw die op de Westerstouwe haar hondje uitliet. De politie van Meppel komt graag in contact met die getuige.
Volgens de aangeefster gaat het om een blanke man met een stoppelbaardje, zwart achterovergekamd haar en een gezet postuur. De man was gekleed in een wit T shirt en een zwarte broek.

*

Bij snelheidscontroles in Erica, Klazienaveen en Barger Compascuum heeft de politie maandagmiddag/avond bijna vierhonderd bestuurders bekeurd.
Op het Verlengde Oosterdiep Oostzijde in Barger Compascuum was het 233 keer raak op een totaal van 411 gepasseerde autos. Daar werd ook de hoogste snelheid gemeten.
Er raasde een automobilist met 120 door de radar; een overschrijding van de limiet met 70 kilometer.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe