N-klasse server HP breekt records bij SPEC-benchmark

Datum nieuwsfeit: 22-06-1999
Hewlett-Packard persbericht

N-KLASSE SERVER BREEKT RECORDS BIJ SPEC-BENCHMARK

Amstelveen, 22 juni 1999 - De nieuwe HP 9000 N-klasse server van Hewlett-Packard heeft recordbrekende resultaten behaald in de SPECint_rate95 benchmark. Deze standaard test wordt gebruikt om prestaties van computers in verschillende hardware-platforms te meten en te vergelijken.

De N-klasse met acht CPUs streeft alle andere servers in zijn klasse voorbij met de 2403 SPECint_rate95. Met de 2075 SPECfp_rate95 resultaten verwerft de N-klasse server - die veel betaalbaarder is dan vergelijkbare servers - een plaats in de top van de servermarkt. De N-klasse is ontworpen voor zeer veeleisende technische applicaties, zoals gebruikt in de automotive, lucht- en ruimtevaart, elektronica en voor wetenschappelijk onderzoek. Technisch ontwerpers lossen met de N-klasse, dankzij zijn superieure prestaties op het gebied van berekeningen, sneller grote, realistische ontwerp- en analyseproblemen op. Met het grote werkgeheugen van de N-klasse server kunnen in één handeling ontwerpen voor complexe geïntegreerde circuits worden gemaakt. Ook wetenschappelijke onderzoekers lossen met de N-klasse server - met twee keer de prestatie van andere midrange servers - de meest uitdagende rekenkundige (bio)chemische problemen op tegen een fractie van de kosten van vergelijkbare systemen.

SPECcpu95
SPECcpu95 is een software benchmark product van de Standard Performance Evaluation Corp (SPEC). SPEC is een initiatief van een niet-commerciële groep integrators, universiteiten, onderzoeksinstellingen, uitgevers en consultants uit de hele wereld. De groep is opgericht om prestatiemetingen op te stellen voor het vergelijken van rekenintensieve handelingen door verschillende computersystemen. SPEC95 biedt twee suites met benchmarks: CINT95 voor het meten en vergelijken van rekenintensieve integere prestaties en CFP95 voor het meten en vergelijken van rekenintensieve floating-point prestaties.

De resultaten van SPECcpu95 zijn te vinden op www.spec.org

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen, waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk