GateKeeper 3.0 doorbreekt bestaande Internet vooroordelen

Datum nieuwsfeit: 22-06-1999
Opdrachtgever: Infopulse
Datum: 22 juni 1999

Goedkoop, snel èn gecontroleerd het Internet op? Het kan.....!

GateKeeper 3.0 doorbreekt bestaande Internet vooroordelen

Best, 22 juni 1999 Het idee van Internet puur en alleen als medium voor informatievoorziening is achterhaald. Internet wordt ook veelvuldig ingezet ter educatie, ontwikkeling, ontspanning en afhandeling van zakelijke transacties. Alhoewel het Internet inmiddels is uitgegroeid tot een onmisbare tool binnen het bedrijfsleven, wordt toch nog vaak afgezien van het inzetten van het medium. Veel gehoorde argumenten zijn: 'Het is te duur om elke medewerker binnen het bedrijf toegang te bieden tot Internet' en 'Hoe voorkomen we dat medewerkers misbruik maken van de toegang tot het Internet?'. Infopulse lanceerde het vernieuwde softwarepakket GateKeeper
3.0, dat definitief een einde maakt aan deze, inmiddels achterhaalde, vooroordelen.

Gebruiksgemak verzekerd

GateKeeper 3.0 is een proxy server/ firewall die het mogelijk maakt één Internet aansluiting te delen met andere gebruikers op het LAN. Omdat niet iedere gebruiker binnen een LAN een eigen Internet aansluiting hoeft te hebben, kan hiermee een kostenvoordeel worden behaald. GateKeeper 3.0 maakt het netwerk beter beheersbaar en overzichtelijk. Eén aansluiting is immers makkelijker te beheersen dan een veelvoud daarvan. Tevens biedt GateKeeper
3.0 uitgebreide functionaliteit om de toegang tot Internet te beheersen. Zo maakt GateKeeper 3.0 loggings van individuele gebruikers, van bezochte sites en bezoektijden. Het bezoek aan bepaalde sites kan eventueel worden afgesloten voor individuele medewerkers. GateKeeper 3.0 biedt ook de zogenaamde firewall functionaliteit, waarbij de externe toegang van het Internet tot het LAN wordt geblokkeerd. Belangrijke bedrijfsinformatie blijft hierbij gewaarborgd. De webcache in GateKeeper 3.0 maakt wachten op een gewenste site overbodig. Eerder bezochte webpagina's worden opgeslagen. Op deze manier wordt voorkomen dat informatie opnieuw opgehaald dient te worden, indien dezelfde site op en later tijdstip nogmaals wordt bezocht. Het maken van een connectie met het Internet is in dit geval niet nodig.

Voor het verkrijgen van toegang tot Internet openen gebruikers simpelweg de browser of e-mail applicatie en zijn hiermee automatisch verbonden met het Internet. Ze ervaren nauwelijks verschil met het hebben van een eigen aansluiting. Infopulse heeft hiermee een gebruiksvriendelijk softwarepakket gelanceerd. Daarnaast is GateKeeper 3.0 onderhoudsvriendelijk en is er een uitstekende configuratie mogelijk middels een simpele web browser. De aanschaf van speciale software en de juiste deskundigheid zijn voor de installatie overbodig.

Technische aspecten

GateKeeper 3.0 ondersteunt een variëteit aan Internet protocollen voor een optimaal gebruik van het Internet. Ondersteuning voor HTTP, HTTPS/SLL, SMTP, POP3, NNTP, Telnet, FTP en IRC-diensten vormen slechts een begin van features die GateKeeper 3.0 Internet gebruikers kan bieden. Alle omvangrijke applicaties zoals Netscape, Internet Explorer en mIRC kunnen automatisch worden geconfigureerd om gebruik te kunnen maken van GateKeeper 3.0's sharing mogelijkheden. Speciaal voor software engineers heeft Infopulse een publieke interface ingebouwd om eigen proxies te ontwerpen. Dit geeft organisaties de flexibiliteit proxies te schrijven voor toepassingen die op een eenvoudige manier zijn te integreren met GateKeeper 3.0.

Event Vision for GateKeeper 3.0

Infopulse heeft naast GateKeeper EventVision for GateKeeper 3.0 gelanceerd, een applicatie die perfect aansluit op GateKeeper 3.0. EventVision transformeert de logging informatie van GateKeeper 3.0 naar heldere grafische overzichten. Organisaties kunnen zich op deze wijze een helder beeld vormen van het Internet gebruik binnen de organisatie. Gebruikers van GateKeeper 3.0 kunnen gratis gebruik maken van EventVision for GateKeeper
3.0. Binnenkort brengt Infopulse EventVision for MS Exchange 5.5 op de markt, waarmee tevens het gebruik van e-mail geanalyseerd kan worden. Infopulse zet hiermee de eerste lijnen uit naar een integraal resource management systeem.

Infopulse bestaat uit een groep onafhankelijk opererende, internationale ICT-bedrijven. Naast het ontwikkelen van Internettools zoals GateKeeper, is de hoofdactiviteit binnen de groep het bieden van maatwerk E-commerce oplossingen aan top- 100 bedrijven. De opdrachtgevers bevinden zich binnen de logistieke en financiële dienstverlening. Meer informatie over Infopulse vindt u op www.infopulse.net. Over GateKeeper leest u meer op www.infopulse.net/store/gatekeeper.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Voor vragen kunt u contact opnemen met Miranda Heijmans (tel. 040 265 36 89/ (miranda@incapo.nl)). Ook wil ik graag van u een reactie en eventueel een bewijsexemplaar ontvangen als het persbericht is geplaatst.

Met vriendelijke groeten,
Miranda Heijmans