Bericht Avro's Opsporing Verzocht

Datum nieuwsfeit: 22-06-1999
Avro's Opsporing Verzocht

Lopende Zaken

Rotterdam: gewapende overval op supermarkt

Dinsdag 8 juni is supermarkt Bas van der Heijden aan de G.J.Mulderstraat in Rotterdam overvallen. Rond 06.45 uur arriveren de eerste 2 personeelsleden. Ze openen het rolluik en gaan naar binnen. Ter hoogte van de tabaksafdeling komen er 2 gewapende mannen op hen af. De medewerkers worden gedwongen op de grond te gaan liggen. Dan moet één van hen mee naar de kluis, daar heeft de man geen sleutel van en hij wordt naar het magazijn gebracht, waar ook zijn collega al vastgebonden is. Langzaam arriveren steeds meer medewerkers. In totaal 10 personeelsleden worden door 3 daders onder bedreiging van een vuurwapen naar het magazijn gebracht en vastgebonden. Als de sleutel van de kluis gevonden is moeten 2 medewerkers het geld in vuilniszakken en plastic tassen van de supermarkt doen. Ook de bewakingscamera wordt meegenomen, een Panasonic timelaps-recorder type AG6124. Daarna worden de personeelsleden in kasten opgesloten. Iets voor 08.00 uur verlaten de overvallers de winkel.

Via een leegstaand pand aan de Nozemanstraat zijn de daders naar binnengekomen en zo hebben zij mogelijk de zaak ook weer verlaten. Ze gaan rechtdoor, verliezen ondertussen een paar geldcassettes, en gaan linksaf de Hooidrift in. De geldcassettes die nu nog vermist worden hebben de nummers: 1, 2, 3, 5, 6 en 11. Op de hoek verliezen ze rolletjes muntgeld en bankbiljetten. Welke kant ze daarna zijn gegaan is onbekend: door het park of de Heemraadsingel.

De 3 daders hebben de overval goed voorbereid: de nacht voor de overval hebben ze ingebroken in het pand aan de Nozemanstraat en via dit pand zijn ze de supermarkt binnengekomen. Hier hebben ze geruime tijd gebivakkeerd. Er zijn 2 blikjes bier van het merk Ambacht gevonden. Dit merk is alleen te koop bij de Basismarkt. Tijdens de vlucht hebben ze nogal wat verloren: geld, een bruine bivakmuts (lijkt op een afgeknipte mouw van 39 cm.), een scanner (merk Albrecht, type AE65H). Men heeft 2 vuurwapens gezien, waarvan één met een geluidsdemper en ook zijn er 2 namen gevallen: Vincent en Patrick.

Signalement daders:
Dader 1 - Negroïde man; 20-25 jaar; 1.65-1.75 m.; normaal postuur; klein beginnend lichgekruld baardje. Hij droeg een bruine bivakmuts die niet het hele gezicht bedekte; donkere leren of nylon jas; Nike schoenen en had een verzorgd uiterlijk. Hij sprak goed Nederlands met een accent.

Dader 2 - Negroïde man; 20-25 jaar; 1.80-1.90 m.; gespierd postuur en z.g. "tuit"-lippen. Hij had iets over zijn hoofd (een nylonkous of bivakmuts) een grijze sweater met capuchon die hij ook over zijn hoofd had en droeg een zwarte broek en Nike schoenen. Hij sprak Nederlands met een accent.

Dader 3 - Negroïde man; droeg een grijze sweater en was ook vermomd.

De politie vraagt:

- Wie kent of herkent de 3 daders aan de hand van de gegeven signalementen?

- Wie heeft in de nacht van zondag 7 op maandag 8 juni iets verdachts gezien of gehoord bij het leegstaande pand aan de Nozemanstraat?
- Wie heeft even voor 08.00 uur op maandag 8 juni de 3 overvallers zien weglopen? Ze hadden toen vuilniszakken en plastic tassen van Bas van der Heijden bij zich.

- Wie weet meer over de gevonden spullen, de bivakmuts, de scanner en de bierblikjes?

- Kan iemand meer vertellen over de verdwenen videorecorder?

Regiopolitie Rotterdam-Rijnmond
Tel: 0800 - 61 01 (gratis)

***Bekijk het originele bericht voor eventuele foto's***