Actuarieel bureau Acturix actief in China

Datum nieuwsfeit: 22-06-1999

PERSBERICHT 22 juni 1999: actuarieel bureau Acturix actief in China

Het Nederlandse bedrijf Acturix en het in China gevestigde bedrijf Shanghai Rainbow Consulting Co.,Ltd gaan met ingang van 1 juli 1999 een strategische alliantie aan. Beide bedrijven zullen gezamenlijk in China opererende verzekeraars en ondernemingen diensten aanbieden op het gebied van marketing, bedrijfs-trainingen, actuariële en (pensioen-)verzekerings know-how.

Rainbow Consulting zal binnen het samenwerkingsverband kennis van de Chinese markt en communicatie leveren. Acturix zal zorgen voor kennis van actuariaat en (pensioen-)verzekeringen.

De twee bedrijven verwachten door de samenwerking een snellere toegang tot de Chinese markt te kunnen krijgen. Rainbow Consulting heeft daarnaast als doel een vergroting van de know-how op het gebied van (pensioen-)verzekeringen. Acturix heeft als nevendoel meer kennis van de Chinese (pensioen-)verzekeringsmarkt op te bouwen.

Acturix en Rainbow Consulting werken momenteel -in opdracht van een financiële instelling- al samen aan een marktstudie naar de Chinese verzekeringsmarkt.

De bedrijven denken in de toekomst ook Nederlandse ondernemingen (met name financiële instellingen) die zich in China willen vestigen van toegevoegde waarde te kunnen zijn.

Acturix
Acturix is in Haarlem gevestigd en is eigendom van de Heemsteedse actuaris Frits Agterdenbos AAG. Het bedrijf heeft als activiteiten actuariële dienstverlening en detachering aan onder meer pensioenfondsen, verzekeraars en ondernemingen. Acturix is in 1998 opgericht.

Rainbow Consulting
Rainbow Consulting is gevestigd in de financiële en economische groeizone Pudong in Shanghai (China). Managing director is Dan Zhu MBA. Het bedrijf richt zich op marktstudies en bedrijfstrainingen voor personeel van in China gevestigde multinationale ondernemingen.
Rainbow Consulting is in 1999 opgericht.

Nadere informatie:
Acturix