Internationale samenwerking BOL en Doubleclick Network

Datum nieuwsfeit: 23-06-1999
Nieuwegein, 23 juni 1999

INTERNATIONALE SAMENWERKING BOL EN DOUBLECLICK NETWORK

BOL (www.bol.com), de internationale e-commerce-onderneming van Bertelsmann, kondigde vandaag een internationale samenwerking aan met DoubleClick, het Amerikaanse netwerk voor online advertising. Onder de overeenkomst valt de implementatie van een grote reclamecampagne die de landsgrenzen van de diverse BOL-vestigingen overschrijdt. DoubleClick gaat werken voor Nederland (www.nl.bol.com), Duitsland (www.bol.de), UK (www.uk.bol.com), Frankrijk (www.bol.fr), Spanje en Zwitserland. In deze laatste twee landen zal BOL binnenkort van start gaan.

De samenwerking met DoubleClick heeft als doel medialiefhebbers te bereiken om hen kennis te laten maken met alles dat de BOL-website te bieden heeft zoals personalisatie en de keuze uit 130.000 Nederlandstalige boektitels. In de tweede helft van dit jaar zal het assortiment van Bol.com worden uitgebreid met muziek, gevolgd door andere mediaproducten.

"Adverteren via het DoubleClick-netwerk geeft ons de mogelijkheid om op een efficiknte manier verschillende sites in te zetten en zo uiteenlopende doelgroepen te bereiken," aldus Rick van Boekel, Managing Director van BOL Netherlands. Volgens Barry Salzman, President van DoubleClick International, effent BOL op dit moment de paden voor de ontwikkeling van e-commerce in Europa. "De oplossingen van DoubleClick kunnen daar uitstekend aan bijdragen. Wij zien dat internationale media-inkoop een steeds groter deel gaat uitmaken van de Internet advertentie-uitgaven. DoubleClick is er klaar voor."

Met flexibele mogelijkheden om gericht te adverteren via DoubleClick DART (Dynamic Advertising Reporting and Targeting) hebben adverteerders de mogelijkheid om locale doelgroepen middels een internationale advertentie te bereiken. Het is zelfs mogelijk een regionale aanbieding te plaatsen of de taal aan te passen. Door middel van 22 verschillende targetting criteria kan de adverteerder door DART exact de gewenste doelgroep bereiken en daarmee de effectiviteit en de doelmatigheid van het bereik vergroten.

Over BOL
BOL (Bertelsmann Online) is de internationale e-commerce onderneming van Bertelsmann AG, met DM 28 miljard omzet het op twee na grootste mediaconcern ter wereld. Naast BOL Netherlands zijn er BOL-winkels in Groot-Brittannik, Duitsland en Frankrijk. Aanvankelijk verkopen de online winkels boeken; later gevolgend door CD's, CD-roms en videofilms. Bertelsmann bestaat 164 jaar en is in handen van twee beheersstichtingen. Het bedrijf, dat ernaar streeft het meest internationale mediabedrijf ter wereld te zijn, is groot geworden als uitgever van boeken, kranten en tijdschriften en richt zich steeds meer op muziek-, televisie-, online-, film- en radio-activiteiten. In totaal heeft Bertelsmann meer dan 60.000 mensen in dienst in 50 landen.

Over DoubleClick Inc.
DoubleClick Inc. (www.doubleclick.net) is het toonaangevende Amerikaanse netwerk dat Internet advertising oplossingen biedt aan marketeers en online uitgevers. Door combinatie van technologie en media-expertise kan DoubleClick planning, uitvoering, controle en rapportage voor on line media campagnes in iin huis aanbieden. Naast haar Amerikaanse hoofdkantoor in New York heeft DoubleClick Inc. een international hoofdkantoor in Dublin. De organisatie heeft verder kantoren in Atlanta, Boston, Chicago, Detroit, Dallas, Los Angeles, San Francisco, San Mateo, Seattle, Amsterdam, Barcelona, Kopenhagen, D|sseldorf, Hamburg, Helsinki, Londen, Madrid, Milaan, Montreal, M|nchen, Oslo, Parijs, Stockholm, Sidney, Tokyo en Toronto.

Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met:

DLV Public Relations
Christel van der Boom