VersaTel Telecom dient verzoek in voor beursgang

Datum nieuwsfeit: 23-06-1999

PERSBERICHT

VersaTel Telecom dient verzoek in voor beursgang van gewone aandelen en gelijktijdige plaatsing van senior obligaties

Amsterdam, 23 Juni, 1999 - VersaTel Telecom International N.V., een snelgroeiende, concurrerende leverancier van telecommunicatie-, data- en Internet diensten in de Benelux, maakte vandaag bekend bij de Securities and Exchange Commission het verzoek tot registratie met betrekking tot haar beursgang te hebben ingediend. De intentie is dat de gewone aandelen verhandelbaar zullen zijn op zowel de Nasdaq National Market als de Amsterdamse Effectenbeurs onder het symbool "VRSA."

De netto opbrengsten van de gelijktijdige plaatsingen zullen worden gebruikt voor de herfinanciering van de acquisitie van SVIANED, voor uitbreidingsinvesteringen van het netwerk van het bedrijf, voor werkkapitaal en voor uitgaven voor algemene bedrijfsdoeleinden. De plaatsing van gewone aandelen wordt begeleid door Lehman Brothers, ING Barings, Bear Stearns, Hambrecht & Quist, Paribas en E*Trade. De plaatsing van de senior obligaties zal worden geleid door Lehman Brothers en ING Barings.

VersaTel Telecom International N.V. is een snelgroeiende, concurrerende netwerkbeheerder, die is gevestigd in Amsterdam en zich voornamelijk richt op de Benelux (Nederland, België en Luxemburg). VersaTel, een van de snelst groeiende bedrijven in de regio, wil de voornaamste volledig geintegreerde leverancier worden van lokale toegang en breedbanddiensten met eigen middelen waaronder spraak-, data- en Internet diensten voor bedrijven in de dichtbevolkte landen van de Benelux. VersaTel werd in oktober 1995 opgericht, is in bezit van complete telecommunicatielicenties voor Nederland en België en telt meer dan 14.000 zakelijke klanten en 400 werknemers. VersaTel bouwt momenteel aan een data- en multimedianetwerk van top kwaliteit om aan bedrijven in de Benelux stem- data- en Internet diensten aan te kunnen bieden. Meer nieuws en informatie is verkrijgbaar op: www.versatel.com/.

De registratieverklaringen voor zowel de aandelen als de obligaties zijn ingediend bij de Securities and Exchange Commission, maar deze zijn nog niet van kracht geworden. Voor de aandelen en obligaties geldt dat ze niet mogen worden verkocht, noch mogen aanbiedingen tot koop geaccepteerd worden alvorens de registratieverklaringen van kracht zijn geworden. Dit persbericht vertegenwoordigt geen aanbieding tot verkoop noch uitnodiging tot koop, noch zal er een verkoop zijn in welke staat dan ook, waarbij een aanbieding tot koop of verkoop van de aandelen of obligaties vooruitlopend op de afronding van het registratieproces tegen de specifieke wetten van een staat ingaat. Zodra de schriftelijke voorlopige prospectussen van deze aandelen en obligaties beschikbaar zijn, kunnen ze worden verkregen bij de prospectus afdeling van Lehman Brothers, 3 World Financial Center, New York, N.Y. 10285. Telefoon: (001) 212- 526 7000. De registratie verklaringen kunnen worden aangevraagd via www.sec.gov/.

(Sommige beweringen in dit persbericht zijn "forward looking statements", zoals gedefinieerd in The Private Securities Litigation Act uit 1995. Deze beweringen zijn gebaseerd op de huidige verwachtingen van enkel en alleen het management van VersaTel Telecom International NV, en zijn afhankelijk van een aantal risicofactoren en onzekerheden, inclusief, maar niet uitputtelijk - technologische veranderingen en marktomstandigheden, daling in de vraag naar de producten of diensten van het bedrijf, het niet in staat zijn nieuwe technologieën, producten of diensten te ontwikkelen en introduceren, verlies van marktaandeel, prijsdruk als gevolg van concurrentie, het niet kunnen naleven van marketing en distributiecontracten,- die de oorzaak kunnen zijn van een materiële afwijking tussen de werkelijke resultaten en de hier weergegeven informatie. Voor een meer gedetailleerde beschrijving van de risicofactoren en onzekerheden die van invloed kunnen zijn op het bedijf wordt u verwezen naar de periodieke rapportages die van tijd tot tijd bij de Securities and Exchange Commission worden ingediend.)

Voetnoot voor de redacteurs: Het logo van VersaTel is een geregistreerd handelsmerk van VersaTel Telecom International NV in Nederland, België en Luxemburg.

Contactpersonen:
Mark Lazar Victoria Kemanian
Manager, Investor Relations Executive Vice President - London Office
VersaTel Telecom International NV The Anne McBride Company Tel: +31-20-430-4300 Tel: +44-171-417-9185

Stephanie Kiès
Manager, Marketing Communications