Discussiebijeenkomst: De kracht van twee culturen

Datum nieuwsfeit: 24-06-1999
EMANCIPATIEBUREAU OVERIJSSEL

Almelo, 10 juni 1999

De kracht van twee culturen

Het Emancipatiebureau Overijssel organiseert op donderdag 24 juni a.s. een discussiebijeenkomst over de kracht van twee culturen. Deze bijeenkomst zal plaatsvinden in het Theaterhotel te Almelo van 19:30 uur
- 21:30 uur. Het doel van deze bijeenkomst is het discussieren over de kracht van twee culturen. Hiervoor nodigen wij enthousiaste allochtone meiden tussen de 18 en 25 jaar uit om hun ervaringen op tafel te leggen en op informele wijze, samen met andere allochtone meiden, over deze ervaringen te praten. Cabaretgroep Turkse Fruit & Jonge Kaas zal deze avond openen met een spétterend stuk over de beeldvorming die er heerst rondom allochtone jongeren.

Zoals iedereen weet leven we in een multiculturele samenleving. Mensen met verschillende culturen, normen en waarden wonen naast elkaar. Hoe is het eigenlijk om in een multiculturele samenleving te wonen, wat brengt dit met zich mee, halen wij eruit wat eruit te halen valt en hoe ervaren vooral de jonge allochtone meiden dit ? Tijdens onze bijeenkomst gaan wij dieper in op de positieve kanten van het opgroeien met twee culturen, want er valt véél uit deze verschillen te halen.

Voor meer informatie kunt u terecht bij:
Nihâl Erten, beleidsmedewerker Emancipatiebureau Overijssel, telefoon: 0546 - 85 20 25 van maandag t/m donderdag van 9:00 uur tot 16:30 uur.