United Airlines verruimt tijden reserveringscentrum

PERSBERICHT - 24 JUNI 1999

Voortaan dagelijks van 08.00 tot 23.00 uur geopend

UNITED AIRLINES VERRUIMT TIJDEN RESERVERINGSCENTRUM

De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij United Airlines gaat de openingstijden van haar Europese reserveringscentrum fors uitbreiden. Met ingang van 19 juli a.s. kan men vanuit Nederland zeven dagen per week van 8.00 tot 23.00 uur terecht voor reserveringen van en inlichtingen over United vluchten.

Sinds eind 1997 heeft United Airlines alle reserveringsactiviteiten in Europa ondergebracht in één Europees Reserveringscentrum, gevestigd in Dublin, Ierland. Wie de Amsterdamse telefoonnnummers draait, wordt doorgeschakeld en in het Nederlands te woord gestaan.

Vanuit Nederland zijn vier nummers in gebruik:

Voor particulieren: 020 - 50 40 555
Voor reisagenten: 020 - 50 40 545
Voor Premier leden binnen het Mileage Plus programma: 020 - 50 40 510
Voor Premier Executive/1K leden binnen Mileage Plus: 020 - 50 40 511

United Airlines biedt dagelijks meer dan 2.270 vluchten naar 139 bestemmingen in 28 landen. In 1998 werden dagelijks gemiddeld 238.000 passagiers vervoerd. Met ruim 95.000 medewerkers is United Airlines het grootste bedrijf ter wereld waarin medewerkers een meerderheidsbelang hebben. Over 1998 werd een nettowinst behaald van USD 1,34 miljard bij een omzet van USD 17,6 miljard. United is mede-oprichter van Star Alliance, een wereldwijd samenwerkingsverband van Air Canada, Air New Zealand, Ansett Australia, Lufthansa, SAS, Thai Airways International, United en Varig.

Vanuit Amsterdam biedt United dagelijks een rechtstreekse vlucht naar Washington DC per Boeing 777.

Noot voor redacties