Uitgifte aandelen Getronics succesvol

Getronics

Amsterdam,
24 juni 1999
Dit is een gezamenlijk persbericht van Getronics en ABN AMRO Rothschild (als Global Coordinator en Bookrunner)

UITGIFTE AANDELEN GETRONICS SUCCESVOL

Getronics en ABN AMRO Rothschild maken bekend dat de inschrijving op de gewone aandelen Getronics succesvol is afgesloten.

De uitgifteprijs is vastgesteld op EUR 35 per gewoon aandeel, hetgeen een korting inhoudt van ongeveer 2,5% ten opzichte van de slotkoers van heden. Het aantal nieuw uit te geven gewone aandelen is vastgesteld op 20 miljoen wat een emissieopbrengst van EUR 700 miljoen (Dfl. 1,5 miljard) oplevert. Hiermee wordt het gewone aandelenkapitaal met circa 22 % uitgebreid.

Betaling en levering zullen plaatsvinden op dinsdag 29 juni 1999. Notering voor de aandelen is aangevraagd. Naar verwachting zullen de aandelen per dinsdag 29 juni 1999 definitief tot de notering op de AEX-Effectenbeurs worden toegelaten.

Getronics heeft aan ABN AMRO Rothschild een optie verleend tot het kopen van maximaal 2 miljoen additionele aandelen. Deze optie kan tot 30 dagen na de betalingsdatum worden uitgeoefend. Inclusief deze optie wordt het gewone aandelenkapitaal met circa 24% uitgebreid.

De opbrengst van de emissie wordt gebruikt voor de gedeeltelijke herfinanciering van de EUR 1,8 miljard (Dfl. 3,9 miljard) acquisitie van Wang Global, die Getronics per 22 juni jl. heeft afgerond .

Profiel Getronics

Getronics is in de wereld één van de grootste dienstverlenende bedrijven op het gebied van Informatie- en CommunicatieTechnologie, met een proforma omzet in 1998 van EUR 4,3 miljard (Dfl. 9,5 miljard), 33.000 medewerkers en activitieiten in meer dan 44 landen.

Dit persbericht houdt als zodanig geen aanbod in van enig effect in de Verenigde Staten van Amerika. Door Getronics aangeboden effecten mogen, behoudens registratie (een uitzondering van registratie) onder de "US Securities Act of 1933" niet worden aangeboden in de Verenigde Staten van Amerika. Getronics is niet voornemens om een deel van enig aanbod van effecten in de Verenigde Staten van Amerika te registreren of in dat land een publiek aanbod van effecten te doen plaatsvinden.

Voor nadere inlichtingen kunt u contact opnemen met:

Getronics NV
Donauweg 10 1043 AJ Amsterdam