Athlon Groep emitteert voor ruim 80 miljoen euro

Rabobank Nederland

ATHLON GROEP EMITTEERT VOOR RUIM EUR 80 MILJOEN
24 juni 1999

Athlon Groep NV heeft de emissie van 3.500.000 nieuwe gewone aandelen succesvol afgerond. De aandelen zijn geplaatst voor een prijs van EUR 23,00 per aandeel. De slotkoers op 23 juni jl. was EUR 23,90. Dit betekent een korting van 3,8%.

Gedurende de bookbuildingperiode die op 16 juni jl. van start ging en op 23 juni sloot, is belangstelling getoond door institutionele beleggers in Nederland, België, Groot Brittannië, Duitsland en Zwitserland. Veruit het grootste deel van de emissie is geplaatst bij deze institutionele beleggers. Het overige deel is geplaatst bij particuliere beleggers in Nederland en België.

De totale emissieomvang bedraagt 3.500.000 nieuwe gewone aandelen met een totale waarde van circa EUR 80,50 miljoen. Daarnaast heeft Athlon Groep NV een overtoewijzingsoptie van maximaal 525.000 additionele nieuwe gewone aandelen verleend aan de Global Co-ordinator, Rabo Securities NV.

Gezien de huidige omstandigheden op de kapitaalmarkt is besloten om de emissie te beperken tot EUR 80,50 miljoen. De opbrengst uit de emissie zal worden aangewend voor de financiering van de recent aangekondigde overnames, de aflossing van een achtergestelde lening en versterking van de balans voor toekomstige overnames.

De geëmitteerde aandelen zullen vanaf donderdag 24 juni 1999 op de AEX-Effectenbeurs worden verhandeld op "As, If and When Issued"-basis.

Rabobankorganisatie Rabobank Nederland Externe Communicatie Telefoon (030) 216 2822/216 2460 Telefax (030) 216
1916