Xerox zet pan-Europese organisatie voor netwerkservices op

Datum nieuwsfeit: 24-06-1999
Xerox zet pan-Europese organisatie voor netwerkservices op

Amstelveen, 24 juni 1999 -- Xerox heeft een nieuw team aangesteld om een pan-Europese netwerkservice-organisatie op te zetten in navolging van het succes van Xerox Connect in de Verenigde Staten en Servitique in Frankrijk. Xerox maakte ook bekend dat het een aantal acquisities door heel Europa zal uitvoeren om snel voet aan de grond te krijgen in het netwerkservice-segment. Met de verdere uitbreiding van de netwerkdienstverlening stuurt Xerox aan op een wereldwijd aanbod van complete oplossingen.

Charles Badenoch werd door Xerox aangetrokken voor de functie van general manager voor de Europese netwerkservices. Badenoch was hiervoor 8 jaar de vice president EMEA voor netwerkservices bij Equant. Voor die tijd werkte hij 3 jaar bij Unisys als financieel directeur voor de computer business centres.

Badenoch: "Xerox profileert zich steeds meer als aanbieder van multifunctionele, genetwerkte apparatuur en oplossingen. Netwerkservice is daarom een cruciaal onderdeel van het aanbod. De uitdaging in Europa is het snel uitbouwen van onze capaciteit: daarom hebben we gekozen voor het doen van acquisities. Van daaruit zullen we de activiteiten verder uitbouwen, meer klanten werven en het personeelsbestand uitbreiden. Onze klanten zullen daar uiteraard het meest van profiteren."

Als financieel directeur voor de nieuwe netwerkservice-divisie is Mike Storey bij Xerox aan boord gekomen. Storey werkte 22 jaar bij AT&T Istel, de in Engeland gevestigde aanbieder van netwerkservices. "Onze activiteiten op het gebied van netwerkservice zullen synergie opleveren met bestaande, netwerkgerichte afdelingen van Xerox. We zullen organisaties bewust maken van het potentieel achter netwerkgecentreerde zakelijk toepassingen als knowledge sharing en document management. Door de acquisitie van ondernemingen bouwen we de geloofwaardigheid op die nodig is voor het succes op korte termijn." The Document Company Xerox
The Document Company Xerox is wereldwijd marktleider in producten, systemen, services en supplies voor document processing en document management. Naast toonaangevende copiers, printers -zowel zwart/wit als (steun)kleur- en multifunctionele apparatuur biedt Xerox een breed pakket document outsourcing diensten, op het gebied van documentproductie, documentbeheer, workflow, netwerken en ondersteuning. Als technologisch solutions provider voor de kantoor-, productie- en service-omgeving is Xerox actief in meer dan 130 landen. Xerox realiseerde in 1998 met haar kernactiviteit document processing wereldwijd (exclusief Japan) een omzet van US $ 19,4 miljard. Bij de Nederlandse vestigingen van Xerox in Amstelveen (hoofdkantoor), Zeist (marketingorganisatie) en Venray (productie, recycling en Europees logistiek centrum) zijn in totaal meer dan 3.600 mensen werkzaam. ___________________________________________________________________________

Noot voor redacties