Benoeming in Raad van Bestuur KBC Bank

Datum nieuwsfeit: 24-06-1999

P e r s b e r i c h t e n

Benoeming in de Raad van Bestuur KBC Bank

24/6/1999

Wegens het bereiken van de leeftijdsgrens treedt de heer Paul De Keersmaeker einde juni 1999 terug als voorzitter en lid van de Raad van Bestuur van KBC Bank NV.

De heer Paul De Keersmaeker was sinds medio 1992 bestuurder bij ex-Kredietbank en nam einde juni 1997 het voorzitterschap van de Raad van Bestuur op zich. In de voorbije jaren wijdde hij zijn beste krachten aan de expansie van de bank, niet het minst bij de totstandkoming van de KBC Bankverzekeringsgroep. Hij kon daarbij bogen op zijn ervaring in het bedrijfsleven en het beheer van grote internationale ondernemingen. Ook de ruime internationale ervaring opgedaan in zijn vroegere openbare functies waren de bank van nut in het kader van haar internationale expansie.

De Raad stelt er dan ook prijs op zijn erkentelijkheid hiervoor uit te drukken.

Na zorgvuldig beraad verzocht de Raad de heer Willy Breesch, voorzitter van de Raad van Bestuur van KBC Bankverzekeringsholding, om ook het voorzitterschap van de Raad van Bestuur van KBC Bank op zich te nemen, wat door hem werd aanvaard.

Contactgegevens:

Journalisten kunnen steeds contact opnemen met de KBC-Persdienst, tel. (02) 429 85 45.

Andere geïnteresseerden kunnen terecht op het gratis groene nummer: 0800/23.6.23