Oracle Corporation neemt Geodan EDT BV over

Datum nieuwsfeit: 24-06-1999
Oracle Corporation neemt Geodan EDT BV over

Oracle breidt met overname Field Service Management-aanbod uit

De Meern, 24 juni 1999  Oracle Corporation maakt vandaag bekend het Nederlandse Geodan EDT BV te hebben overgenomen. Geodan EDT BV levert oplossingen voor het effectief managen van de planning, de afspraken en de routing van Field Service-personeel. De technologie van Geodan EDT BV vult de bestaande Field Service-applicaties van Oracle aan en is ermee te integreren. De aanvulling van de Planning & Scheduling-module van Geodan EDT BV is essentieel voor het plannen en inroosteren van afspraken. Deze functies zijn van groot belang voor Field Service-organisaties, die zo de klant nog beter van dienst kunnen zijn. Nadere details van de acquisitie zijn niet bekend gemaakt. Deze overname is de tweede in rij op het gebied van Field Service Management. In april van dit jaar nam Oracle Corporation het Nederlandse Tinoway over.

Geodan EDT BV maakte deel uit van Geodan, waartoe ook de BVs Geodan IT en Geodan Geodesie behoren, die onder dezelfde namen verdergaan.

De oplossing van Geodan EDT BV  die Oracle Scheduler gaat heten  bestaat uit Scheduling-systemen die gebaseerd zijn op algoritmes en geografische informatiesystemen (GIS), waarmee de locatie in de vaardigheden van Field Service-medewerkers in kaart kunnen worden gebracht. Oracle Scheduler houdt rekening met de expertise, ervaring en beschikbaarheid van personeel, zodat de juiste Service-medewerker op de juiste plaats is. Bovendien maakt het systeem gebruik van een op Internet gebaseerde database, die informatie verstrekt over omstandigheden, zoals afgesloten wegen, verkeersdrukte en wegwerkzaamheden. Zo kan de Service-medewerker steeds zo snel mogelijk bij een klant zijn. Daarnaast maakt Oracle Scheduler optimaal gebruik van de schaalbaarheid van de Oracle-database, zodat bedrijven een groter aantal verzoeken voor service van klanten met een verhoogde efficiency kan verwerken.

Door de integratie van de oplossingen van Geodan met Oracle Field Service levert Oracle een complete oplossing op het gebied van Field Service Management, die de gehele Field Service-cyclus ondersteunt en verbetert, van de eerste aanvraag voor service door de klant tot aan het inzetten van de juiste medewerker en het invullen van een compleet job-rapport. Als bijvoorbeeld een klant via het Web of per telefoon een beroep doet op services, dan wordt deze aanvraag doorgestuurd naar de planningsverantwoordelijke. Met behulp van Oracle Scheduler analyseert deze de aanvraag, gaat de planning van de service-medewerkers na, onderzoekt waar zij zich bevinden en de vaardigheden waar zij over beschikken, en stuurt vervolgens de juiste medewerker naar de klant. Gebruikmakend van Oracle Mobile Field Service, een draadloze mobiele communicatietoepassing, ontvangt de service-medewerker real-time updates van zijn dagschemas en past zijn route daarop aan.
Met de aangekochte technologie van Geodan kan vanuit het planningscentrum de service-medewerker de beste route worden aangedragen. Dit advies is niet alleen op afstand gebaseerd, maar ook op de verkeersdrukte. Als de taak afgerond is, vult de service-medewerker een elektronisch werkformulier in en wordt het systeem in het planningscentrum gelijktijdig bijgewerkt.

Geodan beschikt over een customer base met aansprekende leveranciers van computer services en elektronische hardware, zoals Bosch, Hewlett-Packard Europe en Ricoh Nederland. De oplossingen van Geodan bieden ons enorme flexibiliteit in het managen van onze service-medewerkers. De planningsafdeling werkt door deze oplossingen veel strategischer en met veel minder stress, zegt J. den Braber, Directeur Services van Ricoh Nederland.

Met de overname van Geodan biedt Oracle op het gebied van CRM nu een complete oplossing voor service management, waaronder scheduling, planning, contract management en Field Service, zegt Mark Barrenechea, Senior Vice-President CRM Products, van Oracle Corporation.

Geontegreerde Service Solution
Naast een compleet aanbod voor Field Service Management, biedt Oracle ook e-business-oplossingen voor customer care centers, contract management en after-market service. De Service-applicaties van Oracle kunnen voor alle kanalen waar interactie met de klant plaatsvindt, ingezet worden, waaronder het Web, Call Centers en Field Service-medewerkers. De Oracle Service Suite bestaat uit de volgende applicaties:

* Oracle Service; een geontegreerde oplossing voor onder meer Field Service Management, Depot Repair en Support. Oracle Service maakt gebruik van bedrijfskritische back office-producten en klantinformatie naast front office-data afkomstig uit contracten, sales, call center, e-commerce om winstgevende klanten te behouden.

* Oracle Contracts; een oplossing voor contract management die speciaal ontwikkeld is voor het flexibel kunnen opstellen van service-overeenkomsten. Oracle Contracts automatiseert de contractverwerking en biedt een naadloze toegang tot informatie in Oracle CRM- en back office-oplossingen.
* Oracle Customer Care; een geontegreerde, out-of-the-box oplossing voor het managen van een one-stop customer care contact center door klantinformatie (uit de gehele organisatie) te verzamelen, analyseren en verspreiden.
* Oracle Maintenance Repair & Overhaul; een volledig geontegreerde suite van applicaties voor After Market-activiteiten, die de gehele Maintenance-, reparatie- en revisiecyclus ondersteunt.

* Oracle Mobile Field Service; een draadloze connectiviteitsoplossing waarmee Field Service-personeel real-time toegang krijgen tot service-informatie om de geautomatiseerde planning te verbeteren.
* Oracle Web Customers; een allesomvattende op Web gebaseerd customer care-systeem waarmee bedrijven klanten self-service via het web kunnen bieden.

Oracle Corporation
Oracle Corporation is s werelds grootste leverancier van software voor informatiemanagement en is, met een jaarlijkse omzet van bijna $ 9 miljard, de op iin na grootste softwareorganisatie ter wereld. Oracle levert ERP-applicaties, databases, applicatieservers, tools en Business Intelligence-producten met de daaraan gerelateerde consultancy, opleidingen en support services. Oracle heeft vestigingen over de gehele wereld, in meer dan 145 landen. Vanuit haar kantoor in De Meern bedient Oracle met ruim 1000 medewerkers de Nederlandse markt. Informatie over Oracle is te vinden op www.oracle.nl

Meer informatie voor de redactie: