Politiebericht Land van Cuijk: zevenjarig meisje verkracht

Datum nieuwsfeit: 24-06-1999

Donderdag 24 Juni

ZEVENJARIG MEISJE VERKRACHT

Dinsdagmiddag is in Boxmeer een 7 jarig meisje verkracht door een onbekende jongeman. Het meisje speelde met twee andere kinderen in het zg. Lunevenpark in Boxmeer toen zij ter hoogte van een bruggetje aangesproken werd door een jongen. De twee andere kinderen zijn vervolgens door de jongen weggestuurd waarna hij met het meisje verder het park inliep. Het slachtoffer moest haar broekje uitdoen waarna de jongen ontuchtige handelingen met haar pleegde en haar verkrachtte. Het slachtoffer omschrijft de verdachte als volgt Zijn leeftijd wordt door het slachtoffer geschat op 12 a 15 jaar, hij heeft een getinte huidskleur en kort zwart, waarschijnlijk krullend haar. Hij vertelde tegen de kinderen dat hij Micheal heette. Vermoedelijk droeg de jongen een blokjesbeugel, het slachtoffer vertelt dat ze iets gekleurds op zijn tanden heeft gezien. Hij droeg een gevlekte soldatenbroek, een t-shirt en een zwarte trui of jack met capuchon en zwarte schoenen. De verdachte was op de fiets bij het park. De politie verzoekt getuigen die dinsdagmiddag tussen 15.45 en 16.30 uur iets gezien hebben bij het park aan de Faunalaan in Boxmeer contact op te nemen met de politie. Ook mensen die denken de jongen aan de hand van het signalement te herkennen worden verzocht zich te melden bij de politie Land van Cuijk, tel 0485 - 355555.

SNELHEID

Tijdens een snelheidscontrole op de Bosschebaan in Velp ter hoogte van de wegwerkzaamheden heeft de politie Land van Cuijk woensdag tussen 17.30 en 18.30 uur 199 bestuurders bekeurd die te hard reden. De snelheid van 420 passerende voertuigen is gemeten waarvan de hoogste snelheid 92 km/u. bedroeg. Vanwege de werkzaamheden is de maximumsnelheid op dit moment 50 km/u.

DIEFSTAL AUTO

In de nacht van woensdag op donderdag is in Cuijk een auto gestolen. De auto, een rode Opel Kadett Hatchback, kenteken SL-44-ZV, stond geparkeerd op de parkeerplaats achter het arbeidsbureau aan de Zwaanstraat.

DIEFSTAL HOEDENPLANK UIT AUTO

Uit een auto die geparkeerd stond aan het Fraterstraatje verdween woensdagavond de hoedenplank, een zonnebril en c.d.'s. Van de auto bleek het portierslot vernield te zijn. De hoedenplank is later op de avond zonder geluidsboxen aangetroffen op de Grotestraat in Cuijk. In de nacht van woensdag op donderdag verdween vanuit een auto die geparkeerd stond aan de Dr. Kanterslaan in Grave de geluidsinstallatie. De eigenaar ontdekte donderdagmorgen dat een ruit van zijn auto vernield was.

FIETSEN WEG

Uit een tuinhuis bij een woning aan het Harrie van Daalplein in Overloon zijn twee splinternieuwe fietsen gestolen. De diefstal is woensdagavond ontdekt. Vermoedelijk is het tuinhuis niet afgesloten geweest.