Intel investeert in World Online

Datum nieuwsfeit: 24-06-1999

Intel investeert in World Online

Vianen, Nederland, 24 juni 1999 - Intel, de grootste computerchipfabrikant ter wereld, investeert in het pan-europese Internet Communicatiebedrijf World Online International.

"De investering van Intel geeft ons extra middelen om onze pan-europese expansie voort te versnellen," zegt Nina Brink, CEO van World Online International. "Daarnaast zijn we van plan om nieuwe content te ontwikkelen, die optimaal aansluit bij de op Intel gebaseerde computertechnologie."

Rob Eckelmann, Vice President en General Manager van Intel EMEA zegt: "Bedrijven zoals World Online vernieuwen de Internet service en business in heel Europa. Zij zullen zorgen voor groei en productiviteit in een economisch steeds verder geïntegreerd Europa. Eindgebruikers hebben de beste Internet ervaringen met onze Pentium® III processors en bezoeken alle interessante en nuttige sites via services zoals die van World Online International."

World Online International, het snelst groeiende Internet Communicatiebedrijf in Europa, is nu actief in twaalf Europese landen waaronder Scandinavië, de Benelux, Italië, Frankrijk en Spanje en vanaf deze zomer ook in Duitsland en Groot-Brittannië. World Online is platform onafhankelijk; zij levert content over alle mogelijke infrastructuren, waaronder draadloos, kabel, satelliet en de traditionele telecommunicatie. Met 800.000 abonnees en 20.000 zakelijke klanten is World Online International het grootste pan-europese Internet Communicatiebedrijf. World Online International is een joint venture van de Sandoz Family Foundation, Telfort en Reggeborgh Beheer en zal vanaf eind 1999 opereren vanuit Rotterdam.

EINDE PERSBERICHT

Noot voor de redactie -