Politiebericht Brabant-Zuid-Oost

Persberichten 24 juni 1999/

Politieberichten

Helmond: Onder invloed
Een 43-jarige Helmonder is vandaag omstreeks 00.25 uur, betrapt op het rijden onder invloed. De man reed op dat moment met een personenauto over de Kromme Steenweg. Bij de ademanalyse blies de man 595 ug/l. Het rijbewijs van de Helmonder is ingevorderd. Verder kreeg hij een rijverbod en een proces-verbaal.

Helmond: Inbraken in bedrijven
Vandaag omstreeks 04.30 uur, bleek dat er was ingebroken bij een bedrijf aan de Sint Hubertusstraat. De inbraak werd ontdekt door een beveiligingsbedrijf, dat de politie verwittigde. Van het pand is een raam opengebroken. De dader is waarschijnlijk op de vlucht geslagen toen het alarm afging. Er worden geen goederen vermist.

Vanmorgen omstreeks 08.00 uur, bleek dat er was ingebroken in een pand aan de Overloop. De voordeur was opengebroken en uit het pand is een geldbedrag weggenomen.

Helmond: Diefstal uit winkel
Op donderdagmiddag om 16.25 uur is in een winkel aan de Brouwhorst een 14-jarige jongen uit Helmond aangehouden. Kort daarvoor had hij uit een winkel deodorant en kauwgum weggehaald. Na verhoor aan het politiebureau is de jongen voor verdere afhandeling overgedragen aan bureau Halt.

Helmond: Diefstal uit woning
Op donderdagmiddag tussen 14.30 uur en 16.30 uur is er ingebroken in een woning aan de Emmastraat. Onbekend is hoe men de woning is binnengedrongen. Weggenomen zijn twee gsm's, buitenlands geld en giro betaalkaarten.

Eindhoven: Inbreker aangehouden
Op donderdagmiddag omstreeks 17.25 uur werd een 19-jarige man uit Eindhoven overlopen tijdens een inbraak in een woning aan de Jacob Reviuslaan. Onder hevig verzet konden de bewoners de man aanhouden en overdragen aan de politie. Voor onderzoek is de man ingesloten aan het politiebureau.

Eindhoven: Verkeerscontrole
Donderdagmiddag tussen 16.00 uur en 17.15 uur is er op de Tongelresestraat een verkeers-controle gehouden. 15 fietser en bromfietser kregen een bon voor het rijden op het trottoir. De politie controleerde op dit feit naar aanleiding van klachten van winkelende voetgangers.