Politiebericht stad Groningen

Vrijdag 25 juni 1999

Dagelijkse berichten district Groningen / Haren

Bedrijfsongeval vuilstortplaats
Een 29-jarige werknemer van een oud-papier firma is donderdagmiddag gewond geraakt op de vuilstortplaats aan de Winschoterweg bij het openen van een door brand ontzette papiercontainer. Een vergrendelingsstang schoot los en raakte de man tegen het bovenlichaam en hoofd. De man is naar het ziekenhuis gebracht. De Arbeidsinspectie is gewaarschuwd en stelt een onderzoek in.

Trap tegen taxi
Een caféklant die een taxi had besteld maar die van de chauffeur zijn fiets niet mee mocht nemen heeft donderdagavond een deuk in de taxi getrapt. De 27-jarige man ging na zijn actie weer het café in aan de Meeuwerderweg waar hij werd aangehouden door de politie. Na verhoor is de man op vrije voeten gesteld.

Inbraak in auto
Beveiligingsmedewerkers van een parkeergarage aan de Pelsterstraat betrapten donderdag rond middernacht een 29-jarige man toen die van een auto een ruitje forceerde. Na een achtervolging waarbij de man nog tegen een muur aanliep en aanvankelijk dizzy bleef liggen is hij uiteindelijk door de medewerkers op de Vismarkt aangehouden en overgedragen aan de politie. De man is voor nader onderzoek ingesloten.

Sprong op bagagedrager loopt niet goed af
Een 38-jarige man die donderdagnacht voor de grap in de Nieuwe Ebbingestraat achter op de bagagedrager van een 19-jarige fietser uit Apeldoorn sprong deed dat dermate onhandig dat de fietser ten val kwam. De fietser is met gezichtsletsel naar het ziekenhuis gebracht.

Fietsendief
Op het Waagplein is donderdagnacht een 41-jarige fietsendief aangehouden die met een steen het slot aan het bewerken was. De man bekende en is na verhoor in vrijheid gesteld.

Racende snorfietser
Agenten zagen donderdagnacht op de Grote Markt een snorfietser rijden zonder verzekeringsplaatje. Toen zij de 21-jarige man wilden controleren ging hij er als een volleerd coureur vandoor. Na een rondje om het stadhuis reed de man via de Herestraat het Koude Gat in waar hij ten val kwam. Na een rondje achtervolging te voet kon de man worden aangehouden in het Koude Gat. Bij de alcoholtest bleek hij een promillage van 1.05 te blazen. De snorfiets bleek als gestolen gesignaleerd te staan. De man is voor nader onderzoek ingesloten.

Vandaal opgepakt
Een 22-jarige man die het achterwiel van een fiets die tegen de kiosk op de Grote Markt stond kapot trapte is donderdagnacht aangehouden voor vernieling. Na verhoor is de man op vrije voeten gesteld.

Alcomobilist
Een 23-jarige automobilist uit Winschoten reed donderdagnacht vanuit de Haddingestraat de Vismarkt op. Bij het zien van een politiewagen reed hij snel de Haddingestraat weer in en parkeerde zijn auto. Bij controle bleek de man een promillage te blazen van 0.75. Hij kreeg een schikkingsvoorstel van f 390.- en een rijverbod van twee uur.

Glimmen: Aanrijding op Rijksstraatweg
Op de Rijksstraatweg in Glimmen is donderdagmiddag rond 17.00 uur een 22-jarige automobiliste die te laat zag dat de auto van een 57-jarige vrouw uit Tynaarlo stilstond daar achterop gereden. De 22-jarige vrouw had last van nekklachten en zal zich onder doktersbehandeling stellen.

Voornadere informatie; afdeling voorlichting, 050 - 5995010