Verkennende besprekingen overname AltaVista door CMGI

Datum nieuwsfeit: 25-06-1999
Verkennende besprekingen overname AltaVista door CMGI

Gouda, 25 juni 1999 - Compaq Computer Corporation meldt dat er verkennende besprekingen worden gevoerd met CMGI, over het mogelijk verwerven door CMGI van een meerderheidsaandeel in Compaqs AltaVista Company. De besprekingen betreffen tevens het tot stand brengen van een strategische relatie tussen Compaq en CMGI die tot doel heeft de Internet-strategie van Compaq te versterken. Zoals gezegd hebben de besprekingen een verkennend karakter en is er geen garantie dat er daadwerkelijk een transactie zal plaatsvinden. Totdat een definitieve overeenkomst is bereikt, zal Compaq verder geen mededelingen doen over deze mogelijke transactie.

CMGI is een toonaangevende Amerikaanse onderneming (genoteerd aan de Nasdaq) op het gebied van Internet en heeft een groot aantal Internet-bedrijven opgezet via haar dochteronderneming @Ventures. CMGI heeft strategische posities ingenomen in een toenemend aantal Internet-bedrijven teneinde de waarde voor de holding te verhogen. Deze manier om het aandelenvermogen te genereren, duidt CMGI aan met 'creating net value'. Microsoft, Intel en Sumitomo hebben elk een minderheidsaandeel in CMGI.

Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is wereldwijd leverancier van informatietechnologie. Compaq is het op één na grootste computerbedrijf ter wereld en marktleider op het gebied van de productie en verkoop van personal computers. Compaq ontwikkelt en levert een breed scala aan hardware- en softwareoplossingen inclusief services voor consumenten tot en met high-end enterprise computing omgevingen. Zo biedt het bedrijf fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, netwerk- en communicatieproducten, server-systemen, workstations, zakelijke desktop- en notebookproducten en consumenten pc's. Het bedrijf is toonaangevend op het gebied van milieuvriendelijke programma's en bedrijfsvoering. Compaq-producten worden verkocht in meer dan 100 landen via een wereldwijd netwerk van Compaq Business Partners. Het bedrijf is opgericht in 1982. Compaq is gevestigd in Houston, Texas. In Nederland is het hoofdkantoor van Compaq Computer B.V. gevestigd in Gouda.

Meer informatie over Compaq en haar producten, alsmede klantenondersteuning is beschikbaar op www.compaq.nl.

- Einde persbericht -
Achtergrondinformatie: