Politiebericht Land van Cuijk

Datum nieuwsfeit: 25-06-1999

Vrijdag 25 Juni

CD'S WEG

Uit een geparkeerde auto op de Estersveldlaan in Grave zijn in de nacht van woensdag op donderdag een aantal c.d.'s en een autoradio gestolen. De dader vernielde het portier van de auto. Donderdagavond is ingebroken in een auto op de Weijerstraat in Boxmeer. De eigenaar mist een mobiele telefoon, twaalf c.d.'s en een attachékoffer.

ZAKKENROLLER AKTIEF

Van een inwoonster uit Boxmeer werd donderdag overdag op de Steenstraat in Boxmeer de portemonnee gerold. De vrouw winkelde in een supermarkt toen zij aangesproken werd door een getuige die gezien had dat een onbekende man de portemonnee uit de tas had gehaald. De man bevond zich op dat moment nog in de winkel. Toen de Boxmeerse de man hierop aansprak vluchtte hij de winkel uit en wierp daarbij de portemonnee van de vrouw weg. Het geld, een bedrag van f.300,--, bleek nog aanwezig te zijn. De dader bleef spoorloos.

MAN AANGEHOUDEN VOOR BEDREIGING

De politie heeft donderdagavond op de Kloosterstraat in Stevensbeek een 34-jarige Algerijn aangehouden. De man had eerder op de avond op de Kloosterstraat twee beveiligingsmedewerkers met een mes bedreigd omdat hij problemen had over het bestellen van een taxi. De verdachte verzette zich hevig tegen zijn aanhouding. Bij zijn verhoor vanmorgen ontkende de man de bedreiging.

AUTO VERNIELD

Een onbekende heeft in de nacht van donderdag op vrijdag op de Hop in Cuijk een auto vernield. Er werden twee grote terracotta potten door de achterruit van de auto gegooid. Schade niet bekend.

GEEN BUIT BIJ INBRAAK

Donderdagavond is ingebroken in een bedrijf aan het Riet in Cuijk. Na verbreking van een raam heeft de dader in het pand een en ander doorzocht, maar er wordt niets vermist. Ook in een bedrijf aan de Beversestraat in Cuijk is dezelfde avond geprobeerd in te breken. Daar bleef de schade beperkt tot wat braaksporen bij een toegangsdeur. Men is niet binnen geweest.

AANHANGER WEG

In de nacht van donderdag op vrijdag is op de Zanddijk in Escharen een aanhangwagen gestolen. Het betrof een bruine tandemasser met een waarde van ruim f.1.000,--. De aanhanger stond met een ijzeren ketting om een boomstam afgesloten.