Politiebericht Drenthe

16:11 vrijdag 25 juni 1999

Roel Hallink, tel.: 0528-295216

* Inbraken in woningen

ASSEN Is er afgelopen nacht ingebroken in een woning aan de Amelterhout. De dader(s) kwamen binnen middels het forceren van het slot van de achterdeur. Gestolen werden een videocamera, een fototoestel, een leren jas, 2 pinpassen en een paar honderd gulden aan bankbiljetten. De schade bedraagt enkele duizenden guldens.

Ook in een woning aan de Vreebergen werd afgelopen nacht ingebroken. Door het slot van de garagedeur te vernielen, konden de daders in het pand komen. Gestolen werden betaalcheques, bankpassen, paspoorten en wat los geld. De totale schade is niet bekend.

* Inbraak in bedrijf

ASSEN Aan de W.A. Scholtestraat werd afgelopen nacht ingebroken in een bedrijfspand. Via een bovenlicht aan de zijkant van het bedrijf wisten de dader(s) in het pand te komen. Gestolen werd een geldkistje met enkele honderden guldens. De juiste inhoud is niet bekend.

* Diefstal auto

ASSEN Afgelopen nacht is er een auto gestolen, die geparkeerd stond aan de Ruiterakker. Toen de 27-jarige eigenaresse vanmorgen met de auto weg wilde, bemerkte zij dat deze verdwenen was. Het betreft een VW Golf Cabrio, kleur grijs metallic en een zwarte linnenkap.

* Diefstal uit auto

ASSEN Afgelopen nacht werd van een geparkeerde auto aan de Industrieweg de koffer opengebroken. Hieruit werden een paar vishengels en een viskoffer gestolen. De schade bedraagt ongeveer f 450,--.

* Diefstal uit bedrijf

COEVORDEN Gisteren overdag werd bij een bedrijf aan de Data geld ontvreemd uit een kantoor. Bij een betaling gistermiddag werd gemerkt dat uit een geldkistje op het kantoor al het papiergeld, zijnde een bedrag van enkele duizenden guldens, werd vermist. Geen aanwijzing richting daders.

* Diefstal nokpannen

LIEVEREN Door een 41-jarige man uit Lieveren werd aangifte gedaan van diefstal 70 à 80 nokpannen. Hij miste deze sinds een paar dagen. De gewone dakpannen zijn niet meegenomen. De waarde bedraagt ongeveer 500 gulden. De pannen stonden in zijn achtertuin en waren vanaf de weg niet zichtbaar.

* Alarmpistool

WITTEN Tijdens surveillance op het Witterhaar werd vanmiddag gezien dat vanuit een auto geschoten werd met een alarmpistool. De bestuurder een 26-jarige man uit Offenseth-Sparrieshoop (BRD) werd aangehouden. In zijn auto werd nog een alarmrevolver met bijbehorende munitie en een partijtje groot vuurwerk aangetroffen. De goederen zijn in beslag genomen. De man wordt verhoord.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe