Pro Active introduceert AdWatch

Datum nieuwsfeit: 25-06-1999

Amsterdam, 25 juni 1999

Pro Active introduceert AdWatch

AdWatch is de eerste betrouwbare monitor van online advertentie campagnes in Nederland. Al vanaf januari 1999 registreert AdWatch™ alle nieuwe Internetcampagnes op de belangrijkste Nederlandse, Engelse en Duitse websites. AdWatch™ biedt, door een uitgebreide analyse van de campagnes, de mogelijkheid gericht antwoord te krijgen op de meest cruciale vragen van adverteerders, zoals: "Wie adverteert op Internet, waar en wanneer? Hoeveel besteden zij? ".

AdWatch speelt in op de informatiebehoefte van het Nederlandse bedrijfsleven die is ontstaan naar aanleiding van de snelle groei van advertentie activiteiten op Internet. Met behulp van Internettechnieken geeft AdWatch™ inzicht in alle online advertentie campagnes die door het bedrijfsleven zijn gevoerd op Nederlandse websites. Met AdWatch™ wordt snel een duidelijk inzicht verschaft in welk bedrijf welke campagnes op welke site(s) draait.

Om op de hoogte te blijven van de meest recente advertentie campagnes op Internet is de AdWatch™ Alert beschikbaar. AdWatch™ Alert geeft elke week een update van alle nieuwe campagnes op Internet. Iedere maandagmiddag wordt een overzicht van alle nieuwe advertentie campagnes geleverd, die in de week daarvoor op Internet zijn verschenen. Via een password is het overzicht van deze nieuwe campagnes razendsnel via Internet beschikbaar, hetgeen veel tijd bespaart.

Ook is het mogelijk om via Internet toegang te verkrijgen tot de database van AdWatch™. AdWatch™ Database Access biedt de mogelijkheid om zelf specifieke selecties te maken, die naar eigen keuze worden gerapporteerd. De selecties worden gemaakt op basis van branche, bedrijfsnaam van één of meerdere adverteerders, campagne namen, campagne trefwoorden, periode, type sites of uitgevers en specifieke site of uitgever.

AdWatch is de enige methode die een actueel overzicht geeft van alle Nederlandse Internet campagnes, hetgeen veel tijd bespaart. Het biedt snel een inzicht in de specifieke advertentie activiteiten van bijvoorbeeld concurrenten. Bovendien identificeert AdWatch™ potentiële klanten voor de online advertentie diensten.

Pro Active is in Nederland marktleider op het gebied van onderzoek en advies voor online communicatie. Wij verrichten baanbrekend onderzoek en consultancy op het gebied van nieuwe media. Hierbij maken we gebruik van de modernste methoden en technieken.

einde bericht

Voor meer informatie of het bestellen van AdWatch kunt u contact opnemen met Liesbeth Hop of Tanja Boon via e-mail (adwatch@proactive.nl) of tel. nr. 020-5040300. Indien u meer wilt weten over de diensten van Pro Active, kunt u kijken op www.proactive.nl of www.nim.nl

PRO ACTIVE
Nijenburg 73B