Dressuurdemonstratie Marlies van Baalen op Mariënweide

Datum nieuwsfeit: 26-06-1999
Hoefnet

Dressuurdemonstratie Marlies van Baalen op Mariënweide Aerdenhout 26 juni a.s.

Onlangs werd Marlies van Baalen op Indoor Brabant uitgeroepen tot Rabobank Talent van het jaar. Een mooi predikaat als je nog maar 18 jaar oud bent. Op 6 juni j.l. prolongeerde zij haar titel Nationaal Kampioene op het Nederlands Kampioenschap in Nijmegen met haar paard Inspecteur. Niet zo verwonderlijk dat deze succesvolle amazone door de NHRV is uitgenodigd voor een dressuurdemonstratie op Mariënweide.

Op dit moment is Marlies in afwachting van het bericht ‘geslaagd’ voor haar VWO-opleiding. Ze heeft zich al maar wel vast ingeschreven voor de praktijkgerichte opleiding in Warendorf (D) waarbij zij een stageplaats krijgt bij de bekende trainer Johann Hinnemann, die ook de trainer van haar moeder (Coby van Baalen) is. Deze opleiding leidt na een jaar of 3 tot de status 'Bereiter'. Daarmee heeft zij na lang twijfelen toch besloten nu al te kiezen voor de paardensport als vakopleiding.

Marlies van Baalen reed al zes Europese kampioenschappen voor de jeugd. Het hoogtepunt van haar carrière is tot nu toe ongetwijfeld het EK '98 in Hickstead waar zij Europees Kampioene werd. Inmiddels maakt ze zich klaar voor het Europees Kampioenschap '99 dat dit jaar augustus plaatsvindt in Polen. Het is nu nog niet bekend welk paard ze daarvoor uitkiest; dit zal afhangen van de vorm en uiteraard de gezondheid van de paarden.

De demonstratie van Marlies van Baalen staat gepland om 20:10 uur. Mariënweide vindt u aan het einde van de Boekenrodeweg waar deze uitkomt op de Vogelenzangseweg in Aerdenhout.