Politiebericht Aa en Dommel

Datum nieuwsfeit: 27-06-1999

Zondag 27 Juni

BRUTALE WINKELDIEFSTAL

Twee onbekende mannen hebben zaterdagmiddag in een oogwenk twee grasmaaiers uit een winkel aan de Boskantseweg in Sint Oedenrode gestolen. De mannen liepen eerst door de winkel en knipten in de serre snel twee grasmaaiers los en laadden die in een witte bus en reden weg. De bedrijfsleider zette tevergeefs de achtervolging in.

AUTO GESTOLEN

Aan de Prins Hendrikstraat in Boxtel is zaterdagavond ene rode Opel Corsa met het kenteken JX-61-KY gestolen. Even later zag een getuige dat de inzittenden van deze auto op de parkeerplaats van een supermarkt een kinderstoeltje uit de auto gooiden.

ALCOHOLCONTROLE

Op de Structuurweg in Schijndel is vrijdagavond en -nacht een alcoholcontrole gehouden. Van 240 personen werd een blaastest afgenomen. 8 mensen moesten mee naar het bureau voor een ademanalyse. 5 personen kregen een proces-verbaal voor het rijden onder invloed. 2 mensen konden meteen hun rijbewijs inleveren omdat ze veel te veel hadden gedronken. Verder werd in de auto van een 23-jarige Schijndelaar een gasluchtdrukpistool aangetroffen en in beslag genomen. Ook had deze man te veel gedronken.

AUTO IN BRAND

Op de N266 ter hoogte van Berlicum is vrijdagavond een auto geheel uitgebrand. De auto vatte door vermoedelijk een technische storing vlam. De brandweer bluste het vuur.

KEUKENBRAND

In een woning aan de Purcellstraat in Boxtel heeft vannacht een korte keukenbrand gewoed. Er had een pan olie op het vuur vlam gevat, de brandweer kwam ter plaatse, de roetschade was groot.