Kok naar top in Rio de Janeiro

18 juni 1999

MINISTER-PRESIDENT KOK EN MINISTER VAN AARTSEN NAAR TOP VAN EUROPESE

UNIE, LATIJNS-AMERIKA EN CARA.BISCH GEBIED

De minister-president, de heer W. Kok, zal, samen met de minister van Buitenlandse Zaken, de heer J.J. van Aartsen, op maandag 28 juni en dinsdag 29 juni a.s. in Rio de Janeiro deelnemen aan de topontmoeting van staatshoofden en regeringsleiders van de lidstaten van de Europese Unie en de landen van Latijns-Amerika en het Caraïbisch gebied. Het is de eerste keer dat een dergelijke top wordt gehouden.

Op maandagochtend 28 juni is een bijeenkomst voorzien tussen de EU en Mercosur - het economisch samenwerkingsverband tussen Argentinië, Brazilië, Paraquay en Uruquay - plus Bolivia en Chili. De openingszitting en de eerste werkbijeenkomst van de Top van Rio vinden 's middags plaats. 's Avonds biedt de gastheer van de Top, de president van Brazilië, de heer F. Cardoso, een diner aan.

Op dinsdagochtend 29 juni worden de besprekingen voortgezet. Minister-President Kok is die ochtend een van de sprekers tijdens de sessie over economische samenwerking en handelsbetrekkingen. 's Middags vindt de sluitingsceremonie plaats.

RVD, 18.06.1999, 13.40 uur

18 jun 99 13:39