CSS neemt ict-dienstverlener RPA over

Datum nieuwsfeit: 28-06-1999

CSS NEEMT ICT-DIENSTVERLENER RPA OVER

Computer Services Solutions Holding N.V. (CSS) heeft overeenstemming bereikt over de overname van Regionaal Praktijkcentrum Automatisering bv (RPA) te Den Haag. RPA houdt zich bezig met het beheer van ICT-systemen bij klanten en detachering van automatiseringsprofessionals. RPA heeft over 1998 een winstgevende omzet van NLG 5 miljoen gerealiseerd en verwacht voor 1999 een forse groei van omzet en winst. RPA is met haar 45 hoogopgeleide professionals een goede aanvulling op de diensten en klanten van CSS en versterkt het regionaal vestigingsnetwerk in de regio Den Haag. Ter financiering van deze overname en ter financiering van verdere groei zijn 500.000 nieuwe aandelen onderhands geplaatst bij institutionele beleggers in binnen- en buitenland. De overname en de emissie zullen dit jaar een positieve bijdrage leveren aan de winst per aandeel van CSS.

Profiel CSS

CSS is een toonaangevende dienstverlener op het gebied van ICT-oplossingen voor met name kleine en middelgrote organisaties in de Benelux. De onderneming richt zich op het integraal ontwerpen, ondersteunen en beheren van ICT-netwerken. Daarvoor levert en ondersteunt CSS een uitgebreid assortiment aan diensten en producten van marktleiders als Microsoft, SAP, Exact, Oracle, Compaq, IBM, HP, Cisco, Citrix, etc. Over 1998 boekte CSS een nettowinst van NLG 10,2 miljoen (EUR 4,6 miljoen). De netto-omzet bedroeg NLG 152,4 miljoen (EUR 69,2 miljoen). Momenteel zijn er in totaal ongeveer 1.500 personen werkzaam. CSS is sinds april 1997 genoteerd aan de Nieuwe Markt van Amsterdam Exchanges (NMAX).

/ / / / / / / /

Voor nadere informatie: