Nieuwe uitgebreide versie HP TopTools

Datum nieuwsfeit: 28-06-1999
Hewlett-Packard persbericht

NIEUWE UITGEBREIDE VERSIE HP TOPTOOLS

Amstelveen, 28 juni 1999 Hewlett-Packard heeft de HP TopTools beheersoftware verder uitgebreid met ondersteuning van onder meer de HP NetVectra Windows-based terminals, opslagproducten in netwerken en HP 9000 Enterprise Servers. IT-professionals kunnen nu ook vanaf één centraal punt HP TopTools en HP LaserJet printerdrivers op individuele desktops en notebook PCs installeren.

HP Vectra Corporate PCs en HP Kayak PC Workstations De nieuwste HP TopTools kan vaststellen welke computers gereed zijn voor Microsoft Windows 2000 voor netwerkcomputers. Het programma stroomlijnt het zoeken en configureren van specifieke PCs binnen een groot netwerk. Ook kunnen IT-managers nu op afstand alle computers in het netwerk aan en uit zetten. Een nieuw programma voor bronbeheer meet de prestatie van componenten, zoals harde schijven en geheugen, en waarschuwt wanneer deze de gedefinieerde limieten overschrijden.

HP NetVectra Windows-based Terminals
HP TopTools is de eerste gratis Web-gebaseerde Thin Client/Server-oplossing voor beheer op afstand. In combinatie met HP NetVectra Windows-based terminals, bespaart HP TopTools tijd en kosten, doordat managers hun werkplek niet meer hoeven te verlaten voor routinetaken, zoals configuratie van terminals en verbindingen, updates van firmware en inventarisatie van terminals.

HP OmniBook Notebook PCs
De nieuwe HP TopTools biedt uitgebreid beheer van notebook PCs met het nieuwe mobile-event-queuing. Als de mobiele gebruiker geen verbinding heeft met het netwerk, dan worden alle meldingen opgeslagen. Zodra de gebruiker weer verbinding maakt, wordt deze informatie afgeleverd. Hierdoor ontstaat een consistente informatiestroom tussen IS-managers en netwerkgebruikers. Ook wordt nu automatisch bijgehouden welke onderdelen in het notebook worden gezet of er uit worden gehaald.

HP NetServer Systems
HP TopTools rapporteert over configuratieveranderingen in de BIOS, firmware, drivers en agents. Het programma voorkomt downtime door IT-beheerders te waarschuwen wanneer ze harde schijven of geheugen moeten vervangen. Ook is met behulp van HP TopTools het herbouwen van een array te automatiseren. Dankzij HP TopTools kunnen beheerders met de HP TopTools Remote Control Card met één enkel commando actie ondernemen op een groep HP NetServer-systemen.

HP ProCurve Networking
HP TopTools for Hubs & Switches, gebaseerd op de nieuwe versie van HP TopTools, verbetert de QoS doordat IS-managers met een enkele muisklik de prioriteit en route van het netwerkverkeer kunnen beheren op alle te beheren HP ProCurve switches en hubs. Ook kunnen maar liefst 1500 segmenten tegelijk in de gaten worden gehouden zodat IS-managers heel eenvoudig kunnen bepalen welk verkeer voorrang moet krijgen.

De functionaliteit van HP TopTools kan uitgebreid worden met het HP TopTools Value Pack, voor aangepaste rapportagemogelijkheden, remote paging-diensten voor falende apparatuur en support voor 5000 nodes. Meer informatie is te vinden op www.hp.com/toptools Hier is ook eind deze zomer de nieuwe versie van HP TopTools beschikbaar.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen, waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk