Conferentie: Efficiency in het kwadraat

Datum nieuwsfeit: 29-06-1999

TRANSACTIE/MODAL SHIFT

Efficiency in het kwadraat

Efficiency in het kwadraat.

Dit is het thema van de derde conferentie die wordt georganiseerd voor belanghebbenden in transport en logistiek. In voorgaande jaren was de organisatie in handen van Transactie. Nieuw is dat dit jaar Transactie/Modal Shift organisator is. Transactie/Modal Shift, een bundeling van krachten van twee overheidsprojecten, geeft daarmee letterlijk invulling aan efficiency in het kwadraat. Dit nieuwe initiatief van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat schept kansen voor zowel organisatorische als programmatische efficiency.

Tijdens deze eerste conferentie van het nieuwe projectbureau Transactie/Modal Shift zullen wegvervoerefficiency en gebruik van intermodaal vervoer vanuit een perspectief worden bekeken: minder kilometers over de weg en daarmee minder uitstoot van NOx en vooral CO2.

Hoe ondernemingen dit streven in praktijk brengen, zal worden verteld door vertegenwoordigers van Crosfield, Hoogovens Staal, Van Noort Transporten en Schuitema. Zowel organisatorische als technische zaken komen aan de orde. De ondernemingen hebben op eigen wijze verbeterprojecten doorgevoerd. Wat echter alle projecten gemeen hebben, is dat ze hebben geleid tot aanzienlijke kostenbesparingen in de logistieke keten. De cases zullen zeker volop inspiratie bieden voor collega-ondernemers die zich willen inspannen voor efficiency in de logistieke keten. Als alle marktpartijen meewerken, zullen alle inspanningen zich nog vóór 2005 hebben vertaald in efficiency in het kwadraat!

De Transactie/Modal Shift Conferentie vindt plaats op 29 juni a.s. van 12.30 tot 18.30 uur in ShowBizCity te Aalsmeer. De toegang is gratis. Tineke Verburg is deze middag dagvoorzitter en gespreksleidster.

Noot voor de redactie,

Noot voor redacties