Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

`Vakantieland Engeland' betrokken in promotie Kanaaltunnel

Datum nieuwsfeit: 29-06-1999
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

PERSBERICHT - 29 JUNI 1999

`Vakantieland Engeland' wordt betrokken in promotie Kanaaltunnel

Eurotunnel nieuwste account
Lankhorst Public Relations

Lankhorst Public Relations in Nijmegen behartigt sinds 15 juni de mediabelangen van Eurotunnel op de Nederlandse toeristische markt. Eurotunnel is de exploitant van de treintunnel onder het Kanaal.

Eurotunnel heeft zijn verkoopbeleid voor de komende jaren aangepast. De maatschappij gaat meer nadruk leggen op het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk als vakantiebestemmingen (op de Europese, respectievelijk de Britse markt).

Steeds meer wordt daartoe samenwerking gezocht met onder andere het Brits Toeristenbureau in Amsterdam en lokale Tourist Boards enerzijds en met touringcarbedrijven, reisagenten en touroperators anderzijds. Deze distributie-ontwikkeling loopt naast het directe verkoopkanaal en de verkoop via Internet, die onlangs ook in Nederland van start ging.

Enquêtes
Uit recente passagiersenquêtes blijkt dat de Kanaaltunnel wordt gebruikt voor bezoeken aan het hele Verenigd Koninkrijk, dus niet alleen aan het zuidoosten en Londen. Zo gaat van de Nederlandse reizigers 21 procent naar het zuidwesten van Engeland, acht procent naar Wales en zeven procent naar Schotland en Yorkshire. Eén procent gaat zelfs naar Ierland.

Eurotunnel wil de toeristische promotie hier beter op laten aansluiten en gaat behalve het eigen product ook een aantal toeristische bestemmingen centraal stellen in zijn uitingen. Lankhorst Public Relations assisteert Eurotunnel daarbij op de Nederlandse markt. Voor de communicatie omtrent de vrachtdivisie blijft Eurotunnel gebruik maken van haar bestaande relatie, DLV in Hoofddorp.

Twintig miljoen passagiers
Eurotunnel groeide in 1998 sterk. In totaal werden 20 miljoen mensen en 11 miljoen ton vracht vervoerd door de Kanaaltunnel. In 1997 luidden die aantallen nog 15 miljoen en 6 miljoen ton. Op de markt voor personenvervoer over het Kanaal, die in 1998 met 10 procent groeide, behoudt de passagiersdivisie van Eurotunnel haar marktleiderspositie met 52 procent van het autoverkeer en 39 procent van het busverkeer. In 1998 was de dienstregeling weer volledig op het oude niveau.

Enkele belangrijke verkoopargumenten voor Eurotunnel in de communicatie met de klant zijn de grote capaciteit van de shuttles, de hoge frequentie, weersonafhankelijkheid, betrouwbaarheid, stiptheid, snelheid en de beperkte check-in-tijd.

Lankhorst Public Relations is een volledig gespecialiseerd toeristisch Public Relations-adviesbureau. Tot het klantenbestand van Lankhorst Public Relations behoren onder meer AMCA Consultancy, Air New Zealand, New Zealand Tourism Board, diverse VVV's in Frankrijk en Duitsland, Dorint Hotels & Resorts en de Toerkoop Reisburo Groep.

Noot voor redacties

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie