Politiebericht Drenthe

Datum nieuwsfeit: 29-06-1999

Berichten van maandagmiddag tot dinsdagmorgen
09:42 dinsdag 29 juni 1999

Roel Hallink, tel 0528-295216

* Bromfiets tegen auto

ZUIDLAREN Reed gistermiddag een 32-jarige inwoonster van Zuidlaarderveen met haar auto over de Nieuwe Dijk richting de Huzarenlaan. Van links over de Ekkelenkamp kwam een bromscooter, bestuurd door een 18-jarige inwoner van Annen, die de auto geen voorrang verleende en tegen de linker voorkant botste. De bromfietser is met een been fractuur over gebracht naar het AZG. De bromscooter werd nagenoeg totaal vernield. De auto was linksvoor beschadigd.

* Auto over de kop

EMMEN Gistermiddag verleende een 52-jarige inwoonster van Schoonoord toen zij met haar auto over de Laan van het Kwekebos reed, geen voorrang aan een 35-jarige inwoonster van Emmen, die met haar auto over de Houtweg reed. Door de aanrijding vloog de inwoonster van Schoonoord met haar auto over de kop. Zij is voor onderzoek naar het ziekenhuis in Emmen gebracht. Beide autos raakten zwaar beschadigd.

* Meisje loopt voor auto

RODEN Gistermiddag stapte een 15-jarige meisje uit Roden uit een taxibusje aan de Ceintuurbaan Noord. Zij liep achter het busje langs en stak de weg over, daarbij een naderende auto, bestuurd door een 32-jarige inwoonster van Roden, over het hoofd te zien. Zij werd door de auto geschept, belandde op de motorkap en kwam met het hoofd tegen de voorruit. Zij is met vermoedelijk een hersenschudding overgebracht naar het AZG.

* Met fiets tegen lantaarnpaal

NIEUW DORDRECHT Vanmorgen in alle vroegte reed een 16-jarige inwoonster van Emmen met haar bromfiets over de Herenstreek. Zij was op weg naar haar werk en trok een 29-jarige inwoonster van Emmen, die op haar fiets zat, mee. Toen de bromfiets moest remmen, bleef de jas van de vrouw op de fiets haken aan de bromfiets, kwam aan het slingeren en botste vol tegen een lantaarnpaal. Zij is met vermoedelijk een schouderfractuur en een schouder uit de kom, overgebracht naar het ziekenhuis in Emmen.

* Onder invloed

EMMEN Werd gisteravond een 51-jarige man uit Assen gecontroleerd, waarbij bleek dat hij nogal veel alcohol had gedronken. Hij werd aangehouden en op het bureau leverde het blazen enige problemen op. Hierop moest de man een bloedproef ondergaan, maar toen de dokter er was, weigerde hij alle medewerking. Proces-verbaal wordt tegen de man opgemaakt.

EMMEN Gisteravond werd op de Hondsrugweg een auto gecontroleerd, waarbij bleek dat de bestuurder, een 24-jarige man uit Arnhem, teveel gedronken had. De bestuurder werd aangehouden en op het bureau blies hij 700 Ug/l (ongeveer 1.6 promille). Het rijbewijs van de man is ingevorderd. Na verhoor is hij heengezonden. Tegen hem zal proces-verbaal worden opgemaakt.

* Diefstal groenten

ZUIDLAREN Werd er gisteren namens het bestuur van een Volkstuinencomplex aan de Oude Tolweg, aangifte gedaan van diefstal van diverse groenten. Afgelopen weekeinde hebben onbekenden een groot aantal preiplanten, uien en spitskolen gestolen uit de tuinen. Hoeveel er precies weg is, is nog niet bekend omdat het van meerdere eigenaren is.

* Mishandeling

HOOGEVEEN Gisteravond wilde een 17-jarige inwoner van Hoogeveen zijn vriend afhalen bij een tankstation aan de Bilderdijklaan. Toen hij daar was, was reeds het tankstation gesloten. Terwijl hij stond te wachten kwam er een jongen aan, die naar binnen wilde. Toen dit niet gelukt, greep hij de fiets van 17-jarige en reed er op weg. Even later kwam hij toch weer en gaf de fiets terug. Bij hij overnemen van de fiets kreeg de eigenaar plotseling enkele stompen in het gezicht van de onbekende en enkele trappen tegen een been. De 17-jarige hield diverse kneuzingen en blauwe plekken over aan deze mishandeling. Zijn fiets werd beschadigd. Toen de onbekende na de mishandeling wegliep, trapte hij nog een andere fiets stuk. De onbekende is een jongeman van rond de 20 jaar, met een wat rond hoofd kort geknipt haar en een lengte van ongeveer 1.70 m.

* Auto in de brand

ROLDE Was gistermiddag een 29-jarige inwoner van Assen aan het klussen met een crossauto op de oprit van de woning van zijn moeder aan de Eswal. Toen hij met een slijptol bezig was, vloog de auto in de brand. De brandweer heeft het vuur geblust. De auto brandde nagenoeg geheel uit.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe